پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 445
ديروز : 1340
ماه : 39649
 
تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1395     |     کد : 481

گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ساخت و تکمیل ایستگاه های فلکه دانشگاه و آبرسان و میدان قطب

فاز دوم بهره برداری از خط یک قطار شهری تبریز مستلزم آماده شدن پنج ایستگاه از فلکه دانشگاه تا میدان ساعت می باشد در این گزارش که با گفتگو با مدیر پروژه ایستگاه های 7 و8 و9 خط یک مترو تبریز جناب آقای مهندس رضا زائر آماده شده است به شرح آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این ایستگاهها می پردازیم.




ایستگاه شماره 7 فلکه دانشگاه


ایستگاه شماره 7 یکی از مهمترین ایستگاههای خط یک ، واقع در میدان جانبازان است.  این ایستگاه به دلیل همجواری با دانشگاه تبریز و محدوده آبرسان از ایستگاههای پرترافیک خط یک خواهد بود که عملیات اجرایی این ایستگاه به دلیل  اینکه محل قرار گیری ایستگاه قبلاً بعنوان شفت پشتیبانی دستگاههای حفارTBMبوده با تاخیر انجام شده است ولی با جدیت تمام به صورت دو  و سه  شیفتی  در حال اجراء بوده و عملیات اجرایی آن  تا پایان آبان ماه 1395 حدود 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نازک کاری در تراز سکو در حال اجراست. و امیدواریم که این ایستگاه را با تاخیر کمتر نسبت به دیگر ایستگاهها به مرحله ی مسافر گیری برسانیم از مزیت های قابل  ذکر این ایستگاه پیش بینی گالری ارتباطی از سمت دانشگاه است که مسافران ، مخصوصاً دانشجویان این امکان را خواهند داشت، بدون عبور از عرض خیابان به ایستگاه دسترسی داشته باشند اجرای این گالری نیز به روشNATM (ایرانی-اتریشی)به شکل زیرزمینی در حال اجرا بوده که برای تمامی ورودی های این ایستگاه آسانسور و پله برقی نیز پیش بینی شده است.



ایستگاه شماره 8 کلانترکوچه

این ایستگاه در محدودة کلانتر کوچه واقع شده که بیش از 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقریباً آماده مسافر گیری است. عملیات نازک کاری خود ایستگاه رو به اتمام بوده و در مرحله ی پایانی می باشد.  برای این ایستگاه 2ورودی از سمت شمال و جنوب خیابان امام (ره) پیش بینی شده و اجرای این ایستگاه به دلیل روش اجرای آن که باید به شکل زیرزمینی اجراء می شد با سختی های فراوانی انجام یافته و با همت کارگران و مهندسان بدون هیچگونه مشکلی به اتمام رسیده است.  از نکات اجرای قابل ذکر این ایستگاه حفظ ساختمان های اطراف ، مخصوصاً  ساختمان  10 طبقه مهدی که در کنار این ساختمان گودی به عمق حدود 20متر احداث شد. و سازه اصلی بدون اینکه کوچکترین آسیبی (حتی ترک های جزئی)به این ساختمان وارد شودبا دقت و تخصص کافی اجراء شد.






ایستگاه شماره 9 میدان قطب

این ایستگاه نیز همانند ایستگاه 8به شکل زیرزمینی در حال اجراء و عملیات اجرایی آن حدود 40درصد پیشرفت  دارد.  عملیات این ایستگاه نیز با مشکلات خاصی روبرو بود. مخصوصاً خاکبرداری آن می بایست در عمق 22متری زیر خیابان امام انجام می شد. با بکارگیری 3بیل میکانیکی این کار بدون هیچ گونه مشکل به انجام رسید. این ایستگاه نیز دارای 2 ورودی از سمت شمال و جنوب بوده تا جهت استفاده از ایستگاه نیازی به طی کردن عرض خیابان نباشد. محل قرارگیری این ایستگاه میدان قطب، نرسیده به مسجد سالار ، با جدیت تمام در حال اجراست.  

    


نوشته شده در   دوشنبه 22 آذر 1395  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1997
PDF چاپ چاپ