به گفته وی، با انجام مطالعات امکانسنجی و شبیهسازیهای تخصصی توسط تیم فنی پروژه و نظارت دقیق کارفرما، حذف شفتهای میانتونلی در مسیر مسافری این خط به تصویب رسید.
این تصمیم در پی بررسی دقیق مشکلات مربوط به اجرای شفتهای میانتونلی، از جمله هزینههای بالای تملک اراضی و تداخل در بهرهبرداری از مسیر، اتخاذ شده است. پیشبینی تمهیدات فنی لازم در طراحی نهایی، امکان حذف این شفتها را فراهم کرده و موجب صرفهجویی میلیاردها تومان در هزینههای اجرایی پروژه خواهد شد.
مدیرعامل متروی تبریز همچنین از تلاشهای ارزشمند علیرضا دهقانزاده، مدیر دفتر فنی و طراحی سازمان و داود ارمغان در راهبری فنی و پیگیری مستمر این موضوع قدردانی کرد.