پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 478
ماه : 75317
 
تاریخ : چهارشنبه 16 خرداد 1403     |     کد : 1425

رییس کمیسیون عمران وحمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تبریز:

کارنامه شورای ششم در حوزه حمل و نقل ریلی قابل دفاع است/نظارت مطلوب شورا بر پروژه مترو

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تبریز کارنامه شورای ششم در حوزه حمل و نقل ریلی را قابل دفاع خواند و گفت: در شرایط کنونی پروژه مترو از حیث نظارتی در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گزارش امورارتباطات سازمان، روح الله رشیدی در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت عملیات عمرانی خط ۲ مترو تبریز که با حضور جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و یعقوب هوشیار شهردار تبریز انجام گرفت، اظهار کرد: از زمان آغاز ششمین دور شورا پروژه مترو مورد توجه و اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفته است.

 

وی  با بیان اینکه رفع نواقص خط ۱ مترو تبریز با هدف افزایش ضریب ایمنی حمل‌ونقل مسافر مورد تاکید شورا است، افزود:  تکمیل و رفع نواقص خط ۱ در حال انجام است. همچنین تسریع در عملیات عمرانی خط ۲ مترو تبریز با تمرکز بر اتمام فاز یک شامل هشت ایستگاه از دیگر اولویت های کاری شورای ششم است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه حفاری فاز یک خط ۲ مترو پایان یافته است، یادآور شد: عملیات عمرانی تکمیل سازه هشت ایستگاه با هدف جذب مسافر در مسیر غرب به شرق تبریز و بهره مندی شهروندان تداوم دارد.

روح الله رشیدی با بیان اینکه نقش دولت در تامین مالی پروژه مترو تبریز حیاتی و تعیین کننده است، تصریح کرد: از زمان تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری، مدیریت مترو زیر نظر مستقیم نهاد شورا قرار گرفته است و در همین راستا منابع مالی مورد نیاز اعم از نقدی و غیرنقدی به این پروژه عظیم شهری تزریق شده است.

رشیدی با اشاره به اینکه نظارت مستمر برای جلوگیری از اتلاف انرژی در کنار تامین منابع مالی موجب تسریع در روند اجرای این پروژه می‌شود، خاطرنشان کرد:  در شرایط کنونی پروژه مترو از حیث نظارتی در سطح خوبی قرار دارد به عبارتی امکان نظارت شورا در پروژه مترو افزایش یافته و شهرداری تبریز نیز در  خصوص این پروژه پاسخگو است.

به گفته وی، روند کلی اقدامات و عملیات عمرانی مترو تبریز در مقایسه با اداوار دیگر، مثبت بوده و کارنامه  شورای ششم در حوزه حمل و نقل ریلی قابل دفاع است.

گفتنی است، خط ۲ متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 خرداد 1403  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  43
PDF چاپ چاپ