پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 445
ديروز : 1340
ماه : 39649
 
تاریخ : يکشنبه 15 مرداد 1402     |     کد : 1270

جوابیه:

واکنش روابط عمومی سازمان و حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز به خبر هدررفت آب در پروژه مترو

روابط عمومی سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کلانشهر تبریز، به دنبال انتشار خبر هدر رفت آب در پروژه های مترو با عنوان «متروی تبریز رکورددار هدر رفت آب» توسط خبرگزاری نصر اعلام می‌دارد:

 در روش اجرای ایستگاه‌های مترو در بخشی از مراحل گودبرداری، لازم است آبکشی از کف ایستگاه صورت پذیرد و پس از تکمیل سازه، آبکشی از آن متوقف می‌گردد. نظر به اهمیت مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت آن در شهر تبریز به خصوص در فصل جاری، سازمان حمل و نقل ریلی تبریز برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص به شرح زیر انجام داده است: به منظور مصرف بهینه آب‌های پمپاژ شده در ایستگاه‌های خط 2، در مرحله اول مصارف مورد نیاز کارگاه همچون آب مورد نیاز برای پشتیبانی سیستم خنک‌کننده دستگاه حفار (TBM) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مرحله دوم، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و سازمان فضای سبز، بخشی از آب‌های پمپاژی توسط ارگان‌های مذکور به منظور مصارف مورد نیاز برداشت و حمل می‌گردد . و نهایتاً باقی‌مانده آب حاصله، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مالکان زمین‌های کشاورزی محدوده حکم‌آباد و اره‌گر از طریق کانال‌ها یا جوب‌های مسیر برای مصارف کشاورزی و پیشگیری از پمپاژ مجدد آب توسط کشاورزان محدوده منتقل می‌یابد.
شائبة هدررفت آب با مشاهده آب‌های انتقالی در جوب خیابان‌های منتهی به زمین‌های کشاورزی ایجاد شده است. با توجه به نوع مصرف اشاره شده و پیرو پیگیری‌های صورت گرفته توسط کشاورزان محدوده مناطق مذکور، از همشهریان محترم درخواست می‌گردد از شستشوی خودروها در مسیر جوب‌های منتهی به زمین‌های کشاورزی پرهیز نمایند.


نوشته شده در   يکشنبه 15 مرداد 1402  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  141
PDF چاپ چاپ