مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی با اشاره به رسالت شورای ششم کلانشهر تبریز در توجه به مناطق کمبرخوردار و محرومیت زدایی اذعان داشت: توجه به زیرساختهای اساسی در ایجاد خطوط مترو در مناطق کمبرخوردار ضمن تسهیل تردد اهالی باعث افزایش ارزش افزوده منطقه نیز میشود؛ به همین منظور خط سه متروی تبریز با قرار گرفتن در مناطق محروم، از آغاز شروع پروژه متروی تبریز راکد مانده و توجهی در سامان مطلوب آن انجام نگرفته بود؛ اما در مدیریت کنونی و در راستای درخواست اهالی و توجه اعضای شورای ششم به این مناطق، متروی تبریز نیز با اولویت دهی به عملیات اجرایی خط سه ضمن تعیین پیمانکار برای اورهال دستگاههای حفاری تونل خط سه، در اولین قدم عملیاتی، نسبت به تملک پایانه خط سه در پارک جنگلی ارم (مقابل بیمارستان بینالمللی عالی نسب) با همکاری شهرداری منطقه 10 اقدام نموده است.
وحیدکیا افزود: طبق تأکید شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز در اولویت عملیات عمرانی و اجرایی مناطق محروم، مجموعه سازمان حمل ونقل ریلی در تلاش است تا با تملک پایانه خط سه و آغاز عملیات اجرایی حفاری تونلهای این خط، در اسرع وقت نسبت به درخواست اهالی منطقه در ایجاد مترو جامه عمل بپوشاند.
شهردار منطقه 10 نیز ضمن اشاره به همکاری همه جانبه با سازمان حمل ونقل ریلی عنوان کرد: چهار ایستگاه خط سه در محدود منطقه 10 قرار دارد که این ایستگاهها عبارتاند از: ایستگاه 7 (شمس تبریزی، مابین شکلّی و خیابان وحدت)، ایستگاه 8 (بالاتر از میدان انقلاب)، ایستگاه 9 (جنب کوثر جنوبی) و ایستگاه 10 که دپوی خط سه بوده و در پارک ارم مقابل بیمارستان عالینسب واقع شده است.
موسی زارعی افزود: از سال 1364، نگهداری وبهرهبرداری از اراضی پارک جنگلی ارم به شهرداری تبریز محوّل شده است که با توجه به موقعیت دپوی خط سه، بخش اعظمی از این محدوده در تملک شهرداری بوده و به مترو تبریز واگذار میشود؛ بخش جزئی آن نیز در معارض بوده که با همکاری اداره املاک شهرداری تبریز، اقدامات رفع معارض آن در حال انجام است.
گفتنی است خط سه متروی تبریز با طول 9.8 کیلومتر با 11 ایستگاه، شمال تبریز را به جنوب آن متصل میکندکه از لحاظ تقویت کریدور حمل و نقل شمال – جنوب تبریز حائز اهمیت است؛ این خط از ترمینال تبریز شروع شده و در نهایت با گذر از خیابان انقلاب، شهرک ارم در شهرک رضوانشهر خاتمه مییابد. این خط به صورت دو تونل با روش اجرای زیرسطحی و عمیق طراحی شده که 6 ایستگاه آن به صورت نیمه عمیق و 5 ایستگاه نیز به صورت عمیق با دو دستگاه حفار (TBM) است.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی با اشاره به رسالت شورای ششم کلانشهر تبریز در توجه به مناطق کمبرخوردار و محرومیت زدایی اذعان داشت: توجه به زیرساختهای اساسی در ایجاد خطوط مترو در مناطق کمبرخوردار ضمن تسهیل تردد اهالی باعث افزایش ارزش افزوده منطقه نیز میشود؛ به همین منظور خط سه متروی تبریز با قرار گرفتن در مناطق محروم، از آغاز شروع پروژه متروی تبریز راکد مانده و توجهی در سامان مطلوب آن انجام نگرفته بود؛ اما در مدیریت کنونی و در راستای درخواست اهالی و توجه اعضای شورای ششم به این مناطق، متروی تبریز نیز با اولویت دهی به عملیات اجرایی خط سه ضمن تعیین پیمانکار برای اورهال دستگاههای حفاری تونل خط سه، در اولین قدم عملیاتی، نسبت به تملک پایانه خط سه در پارک جنگلی ارم (مقابل بیمارستان بینالمللی عالی نسب) با همکاری شهرداری منطقه 10 اقدام نموده است.
وحیدکیا افزود: طبق تأکید شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز در اولویت عملیات عمرانی و اجرایی مناطق محروم، مجموعه سازمان حمل ونقل ریلی در تلاش است تا با تملک پایانه خط سه و آغاز عملیات اجرایی حفاری تونلهای این خط، در اسرع وقت نسبت به درخواست اهالی منطقه در ایجاد مترو جامه عمل بپوشاند.
شهردار منطقه 10 نیز ضمن اشاره به همکاری همه جانبه با سازمان حمل ونقل ریلی عنوان کرد: چهار ایستگاه خط سه در محدود منطقه 10 قرار دارد که این ایستگاهها عبارتاند از: ایستگاه 7 (شمس تبریزی، مابین شکلّی و خیابان وحدت)، ایستگاه 8 (بالاتر از میدان انقلاب)، ایستگاه 9 (جنب کوثر جنوبی) و ایستگاه 10 که دپوی خط سه بوده و در پارک ارم مقابل بیمارستان عالینسب واقع شده است.
موسی زارعی افزود: از سال 1364، نگهداری وبهرهبرداری از اراضی پارک جنگلی ارم به شهرداری تبریز محوّل شده است که با توجه به موقعیت دپوی خط سه، بخش اعظمی از این محدوده در تملک شهرداری بوده و به مترو تبریز واگذار میشود؛ بخش جزئی آن نیز در معارض بوده که با همکاری اداره املاک شهرداری تبریز، اقدامات رفع معارض آن در حال انجام است.
گفتنی است خط سه متروی تبریز با طول 9.8 کیلومتر با 11 ایستگاه، شمال تبریز را به جنوب آن متصل میکندکه از لحاظ تقویت کریدور حمل و نقل شمال – جنوب تبریز حائز اهمیت است؛ این خط از ترمینال تبریز شروع شده و در نهایت با گذر از خیابان انقلاب، شهرک ارم در شهرک رضوانشهر خاتمه مییابد. این خط به صورت دو تونل با روش اجرای زیرسطحی و عمیق طراحی شده که 6 ایستگاه آن به صورت نیمه عمیق و 5 ایستگاه نیز به صورت عمیق با دو دستگاه حفار (TBM) است.