مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی با اشاره به اتمام خط یک با افتتاح ایستگاه قونقا در روزهای آتی اذعان داشت: مجموعه سازمان بعد از این تمرکز بیشتری بر خط دو معطوف می دارد در حال حاضر این خط در حفاری تونل ها با دو دستگاه TBM ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی و در مجموع کل خط، ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وحیدکیا فعالیت دو دستگاه از غرب و شرق کریدور خط ۲ را از اهداف تسریع پروژه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه حفاراول از غرب(قراملک) ۸۴۲۰ متر و دستگاه دوم از شرق( بلوار باغمیشه) ۴۰۹۳ متر حفاری نموده است.
گفتنی است خط ۲ متروی تبریز، با ۲۲.۴ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه طولانیترین کریدور متروی تبریز قلمداد میشود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء آغازشده و بعد از اتمام ایستگاههای باقی مانده خط یک در سال جاری، همت مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری برای تسریع اتمام عملیات اجرایی خط دو معطوف خواهد شد تا ان شاالله طی دو سال آینده فاز اول این خط از قراملک تا میدان دانشسرا (10 کیلومتر) به بهرهبرداری برسد و تقدیم شهروندان عزیز گردد