پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 531
ماه : 37761
 
تاریخ : پنجشنبه 31 فروردين 1396     |     کد : 505

توضیحات فنی جابجایی و انتقال درختان مسیر خط دو قطار شهری توسط مدیر پروژه خط دو مترو تبریز

پس از خاتمه عملیات اجرایی ایستگاهها که بخش عمده آنها به صورت زیرزمینی و دفنی است، فضای بالای ایستگاهها به جز ورودیهای دسترسی مجدداً تبدیل به فضای سبز و کاشت نهالهای ریشه کوتاه می گردد. لذا با اجرای پروژه مترو نه تنها آسیبی به فضای سبز شهری وارد نمی شود. بلکه عملاً علاوه بر دهها مزیت پروژه های مترویی نسبت به سایر ناوگانهای حمل ونقل درونشهری، میزان فضای سبز نیز افزایش می یابد که امید است رسانه های محترم اطلاع رسانی با ارایه این واقعیتها به روشنگری بیشتر افکار عمومی ودلگرمی افزونتر تلاشگران بی ادعای سازمان قطار شهری تبریز مساعدت فرمایند.

تعیین مسیر هر خط مترو و جانمایی ایستگاه های آن از مطالعه وبررسی  حدود 17 آیتم استحصال می شود. که از جمله آنها می توان به مسیرهای عمده سفرهای درونشهری، کانون جذب مسافر، مطالعات ترافیکی، مطالعات زمین شناسی، نقشه برداری، فضای سبز، میراث فرهنگی، تأسیسات شهری، محیط زیست و هزینه های تملکی و اقتصادی و... اشاره کرد. که از بین اینها مباحث زیست محیطی از وزن و اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که عمده ترین مزیت قطار شهری نسبت به ناوگان های حمل ونقل درونشهری، سازگاری کامل آن با الزمات زیست محیطی بوده و در واقع یک پروژه تمام عیار درجهت بهبود محیط زیست و کاهش آلایندگی های جوی وصوتی وچشم اندازهای شهری وبالا بردن نشاط روحی و آرامش روانی شهروندان می باشد.

مهندس بخشی افزود: در جانمایی آن دسته از ایستگاهها که تداخل با موقعیت فضای سبز موجود شهری حادث می شود ضمن اینکه تصویب این جانمایی از بررسی های همه جانبه موضوع در مراجع ذیصلاح و متعدد تصمیم گیر اعم از مطالعات اولیه و فاز 2 توسط مهندسی مشاور ذیصلاح، کنترل مطالعات توسط دفتر فنی کارفرما، بررسی موضوع در کمیته فنی سازمان ترافیک و حمل ونقل شهرداری، طرح موضوع در جلسه شورای ترافیک شهرستان واستان، اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5، اخذ مصوبه کمیسیون فضای سبز با حضور نمایندگان دادگستری، شورای شهر، سازمان پارکها و شهرداری طی مراحل می کند. نهایتاً درختان واقع در محل ساخت این ایستگاهها با پرداخت هزینه ای معادل پنج برابر تعرفه رسمی به مکانهای مناسب دیگر منتقل می شود که از این بابت تاکنون صرفاً در خصوص خط دو قطار شهری تبریز، مبلغی حدود سی میلیارد ریال از طرف سازمان قطار شهری تبریز در وجه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز پرداخت و کارسازی شده است.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که پس از خاتمه عملیات اجرایی ایستگاهها که بخش عمده آنها به صورت زیرزمینی و دفنی است، فضای بالای ایستگاهها به جز ورودیهای دسترسی مجدداً تبدیل به فضای سبز و کاشت نهالهای ریشه کوتاه می گردد. لذا با اجرای پروژه مترو نه تنها آسیبی به فضای سبز شهری وارد نمی شود. بلکه عملاً علاوه بر دهها مزیت پروژه های مترویی نسبت به سایر ناوگانهای حمل ونقل درونشهری، میزان فضای سبز نیز افزایش می یابد که امید است رسانه های محترم اطلاع رسانی با ارایه این واقعیتها به روشنگری بیشتر افکار عمومی ودلگرمی افزونتر تلاشگران بی ادعای سازمان قطار شهری تبریز مساعدت فرمایند.



نوشته شده در   پنجشنبه 31 فروردين 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1172
PDF چاپ چاپ