به گزارش امورارتباطات سازمان، سیاوش فتحاللهی، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز اظهار کرد: تغییرات در مجموعهها با هدف پویایی، طبیعی است. تمامی همکاران و در راس آنها مدیرعامل سابق سازمان حمل و نقل ریلی سالها به صورت مستمر و شبانه روزی برای تحقق اهداف سازمانی تلاش کردند و برهمین اساس مجموعه سازمان مترو یکی از سازمانهای موفق در این دوره مدیریت شهری است.
وی ادامه داد: مجموعه مترو یک مجموعه تخصصی است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، موانعی در میدان عمل اجرای پروژه های وجود دارد اما علیرغم مشکلات، شاهد عملکرد مطلوب این سازمان بودیم به طوری که با تلاش مضاعف، همفکری و همافزایی میتوان در تمامی شرایط شاهد توسعه خدمات مترو و تسریع در پیشبرد پروژهها بود.
یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سابق سازمان حملونقل ریلی شهرداری تبریز همچنین در این مراسم گفت: تلاش کردیم در راستای حل مشکلات مجموعه، تمام توان مان را بگذاریم به طوری که با حمایت شهردار تبریز سعی کردیم بدون توجه به حواشی،به اهداف سازمانی دست پیدا کنیم.
وی افزود: مترو تبریز در مباحث تخصصی، یک خط کامل را زیر بار ترافیکی برده و نواقص آن طی سالهای اخیر رفع شده است و خط ۲ مترو نیز که سالیان متمادی از آغاز آن گذشته است در این دوره از مدیریت شهری سرعت اجرای پروژه شتاب گرفته است.
وی ادامه داد: مترو یک ابرپروژه پیچیده است که تأمین مالی و اقدامات بیوقفه آن با همدلی همکاران به پیش رفته است. از لحاظ نیروی انسانی، مترو غنی بوده و همکاران توان فنی خوبی در امور تخصصی دارند.
وحیدکیا گفت: تعداد مسافرین روزانه خط یک مترو تبریز از ۱۹ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته وعملیات اجرایی خط ۲ مترو تبریز نیز بیوقفه در حال انجام است. طی سال گذشته تحقق بودجه سازمان حملونقل ریلی ۱۰۰ درصد بود و امسال نیز بیشک این رقم با تلاش مستمر همکاران، در همین حدود خواهد بود.
در ادامه، اصغر باقریفر، سرپرست جدید سازمان حملونقل ریلی شهرداری تبریز اظهار کرد: بودجه سازمان حملونقل ریلی در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود. این رقم در سال گذشته به ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسید که تحقق صد در صدی ثبت شد. بودجه سال جاری نیز ۶۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: نمودار افزایشی بودجه نشانگر توجه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به حوزه حملونقل بهویژه متروی تبریز است.