یعقوب وحیدکیا در جریان بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز اخذ اوراق مشارکت ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل بودجه ۱۴۰۴ کل کشور مرتبط با قطارشهری تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: اوراق مشارکت ۳۵ هزار میلیارد ریالی برای تداوم عملیات اجرایی خط ۲ متروی تبریز است و هرچند تکمیل فاز نخست این خط نیازمند اعتبارات بیشتری است، ولی با تصویب این لایحه مساعدت مهمی به متروی تبریز میشود.
وی افزود: تاکنون برای حفاری تونل خط دو و احداث فاز یک این خط ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هرینه شده است که از این مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دوره ششم هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد خط ۲ متروی تبریز اظهار کرد: از هشت ایستکاه فاز نخست خط ۲ سه ایستگاه آخونی، گجیل و محققی عبور داده شده و مابقی در حال احداث و بر اساس زمانبندی کار میشود.
وی ادامه داد: ی بی ام دوم خط ۲ متروی تبریز به زودی از ایستگاه هشت یعنی مقابل استانداری عملیات حفاری را تمامخواهد کرد.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز نخست خط ۲ متروی تبریز اعتبار نیاز است تا به مرحله تست گرم برسد.
وی با اشاره به رکورد بتنریزی روزانه ۱۲۰۰ مترمربع در خط ۲ قطار شهری تبریز یادآور شد: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۵۰ مترمربع در فاز نخست خط ۲ متروی تبریز شامل هشت ایستکاه بتن ریزی انجام شده است
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز همچنین اظهار کرد: دیوارچینی ایستگاههای فاز نخست خط ۲ متروی تبریز نیز با بهرهگیری از طرحهای معماری آغاز شده است.
وی در پاسخ به یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اجرای مانور در خط یک متروی تبریزنیز گفت: مشکلات جزیی در خط یک قطار شهری تبریز وجود دارد که با حل آنها، در اولین فرصت مانور برگزار میشود.