وی افزود: عملیات روسازی و ریلگذاری تونل غربی خط ۲ متروی تبریز در فاز اول این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است که در مجموع شامل ۲۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت خواهد بود و تمامی تجهیزات بهکار رفته در این بخش از پروژه شامل ریل، ادوات روسازی، فرشهای جاذب ارتعاش، سوزن و کراسور، کاملاً ایرانی و بومیسازیشده هستند. این تجهیزات توسط پیمانکار طرح و ساخت خط ۲، موسسه مهندسی رهاب، تأمین و اجرا شدهاند که نشان از توانمندی فنی و تخصصی داخل کشور در حوزه حملونقل ریلی دارد.
وحیدکیا درتشریح روند اجرای پروژه توضیح داد: عملیات ریلگذاری از کیلومتر ۵ فاز اول آغاز شده و در حال پیشروی است. این فرآیند بهصورت شبانهروزی در حال انجام بوده و تمامی مراحل شامل بتنریزی روسازی و نصب ریلها با رعایت استانداردهای مهندسی و فنی در حال اجرا است.
وی با اشاره به اهمیت این مرحله از پروژه گفت: آغاز روسازی تونل غربی گامی مهم در راستای تکمیل زیرساختهای خط ۲ متروی تبریز محسوب میشود و اجرای منظم، ایمن و باکیفیت این مرحله، زمینهساز بهرهبرداری سریعتر از این خط خواهد بود
وحیدکیا در پایان خاطرنشان کرد :تسریع در اجرای خط ۲ متروی تبریز در کنار استفاده حداکثری از ظرفیتهای فنی داخلی، یکی از دستاوردهای مدیریت یکپارچه شهری و همافزایی میان کارفرما، مشاور و پیمانکار است که نویدبخش آیندهای روشن برای توسعه حملونقل ریلی در کلانشهر تبریز خواهد بود.