یعقوب وحیدکیا با اشاره مشکلات تامین منابع مالی تصریح کرد: برای ساخت خطوط مترو، علاوه بر کارهای فنی و اجرایی تخصصی، نیاز به هماهنگی و مدیریت واحد شهری در انجام و سامان است و برای تامین منابع مترو، پیگیر اوراق مشارکت و فاینانس هستیم که از سالهای قبل پیگیری شده است و با ورود آن به منابع مالی سازمان قطعاً شاهد تسریع امور اجرایی در بخشهای مختلف ساخت مترو سیستم خواهیم بود
وی با اشاره به نقش مهم انسان محوری در حمل و نقل عمومی و مهیا ساختن آن متناسب با نیازهای مردم تاکید کرد: بهتر است مدیران شهری بسترهای لازم برای رفاه و آسایش مردم از منظر حمل و نقل عمومی را مهیا سازند تا با برنامهریزی دقیق مهندسی و پیشبینی کریدورهاو شریانهای اصلی شهر از لحاظ جابجایی مسافر، با سرعت تمام، عملیات عمرانی و بهرهبرداری را آغاز کنند و انسان محوری را سرلوحه کارهای خویش قرار دهند
وی افزود، ساخت خطوط مترو، علاوه از پیچیدگیهای فنی و اجرایی، نیازمند منابع عظیم مالی هستند به طوری که در آخرین برآورد، برای ساخت هر کیلومتر متروسیستم نیازمند به مبلغ ۳3 هزار میلیارد ریال هستیم که مجموعه مدیریت شهری از نمایندگان مجلس، استانداری، اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر تبریز همگام با مجموعه مترو در تلاش اند تا با شیوههای مختلف جذب منابع مالی، خطوط مترو را احداث و تقدیم به شهروندان گرامی نمایند.