پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 458
ماه : 59649
 
تاریخ : يکشنبه 11 دي 1401     |     کد : 1126

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی:

بهره برداری اولیه از پایانه لاله خط یک متروی تبریز

به گزارش امور ارتباطات سازمان، یعقوب وحید کیا با اشاره به آماده‌سازی اولیه پایانه لاله خط یک اعلام کرد: در حال حاضر با اتمام کارهای زیربنایی ، تمهیدات لازم برای ورود قطار به این پایانه انجام شده و بعد از ۱۱ سال انتظار بالاخره دو رام قطار با تلاش‌های مجموعه سازمان وارد دپوی لاله شد.

مدیرعامل سازمان گفت: معمولاً در ابتدا و انتهای خطوط قطارشهری، فضاهایی با عنوان «دپو» یا «پایانه» و تعمیرگاه برای انجام فعالیت‌های تعمیر، پارک قطارها، شست‌وشو، انجام تست های ایمنی،  اعزام قطار به خط و غیره در نظر گرفته می‌شود که بر همین اساس ، در ابتدا و انتهای خط یک متروی تبریز فضاهای پایانه (ائل‌گؤلی و لاله ) لحاظ شده و پایانه ائل‌گولی به مساحت تقریبی 5/7 هکتار، از سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسیده بود. اما پایانه لاله،  با ۱۴ هکتار فضایی به مراتب بزرگتر از دپوی ائل گؤلی را دارا بود. حال به همت عوامل اجرایی و پیگیری های متعدد ماه‌های اخیر، این پایانه آماده بهره‌برداری اولیه بوده و ۲ رام قطار بعد از سال‌ها انتظار وارد این پایانه شد.
    وحیدکیا با اشاره به محدودیت موجود در دپوی ائل‌گؤلی برای پارک قطارها عنوان کرد: با آماده‌سازی پایانه لاله، این محدودیت‌ها رفع می شود؛ زیرا این پایانه، ظرفیت گنجایش ۲۰ رام قطار (صد دستگاه واگن) را در خود دارد.
    وحیدکیا  به اعزام قطار و نقش آن در سرعت‌دهی به خدمات رسانی نیز اشاره کرد و گفت:  با اتمام پایانه لاله، اعزام قطارهای فاز سوم ( ایستگاه میدان کهن تا شهرک نور لاله)  از این پایانه انجام می پذیرد؛ پیشتر اعزام و پذیرش قطار از دپوی ائل گؤلی انجام می‌گرفت که با بهره برداری از پایانه لاله ، قطارهای فاز سوم به انضمام تمامی کارهای مربوط به تعمیرات سنگین، توقفگاه و سالن بازدید روزانه، سالن پارک و تعمیرات درزین ، خط تراش چرخ واگن‌ها، انبار مرکزی و انبارغیرصنعتی، سالن تعمیرات زیربنایی، ساختمان سیگنالینگ و مخابرات، ساختمان ماشین امداد و نجات ، باند فرود هلیکوپتر (بالگرد)،  ساختمان پست برق، ساختمان اداری، خط تست و خط لوپ برای سر و ته کردن قطار در پایانه لاله انجام می‌پذیرد.
مدیرعامل سازمان با اشاره به نقش ساختمان و فضای مرکز آموزش سازمان در پایانه لاله اذعان داشت این مرکز با مساحت ۹۳۰ مترمربع با داشتن دستگاه سیمولاتور، یکی از منحصربه‌فردترین مراکز آموزشی مترو در ایران است که دو طبقه با 9 اتاق با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیون و چهارصد و هشتاد هزار یورو (قیمت دستگاه سیمولاتور) و مبلغ دو میلیارد و پانصد هزار تومان هزینه احداث ساختمان و غیره در محل پایانه خط یک متروی تبریز راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است










نوشته شده در   يکشنبه 11 دي 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  291
PDF چاپ چاپ