پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 630
ماه : 38021
 
تاریخ : پنجشنبه 30 تير 1401     |     کد : 980

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

خط دو مترو تبریز در اولویت تخصیص فاینانس و اوراق مشارکت/ دوران طلایی مترو تبریز آغاز شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از اهتمام مجموعه وزارت کشور در راستای تخصیص اوراق مشارکت و فعال شدن فاینانس ویژه خط دو مترو تبریز خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، دکتر مهدی جمالی نژاد در بازدید از ایستگاه 16 خط دو مترو تبریز و فعالیت دستگاه حفار  (TBM)که به همراه دکتر یعقوب هوشیار-شهردار تبریز- و دکتریعقوب وحید کیا-سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز-  صورت گرفت اظهار کرد: خوشبختانه شاهد سرعت بخشی به عملیات عمرانی در مترو تبریز هستم و روند اقدامات در چند ماه گذشته تسریع شده است.
وی ادامه داد: سرعت بخشی در پروژه های عمرانی مشهود است و این نشان از همت بالای شهردار و اعضای شورای  شهر و حمایت‌های استاندار و معاون عمرانی استاندار است که همه مصمم به سرعت‌بخشی به این پروژه بزرگ شهری هستند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از اقدامات در خط یک نهایی شده و این خط فعال است اما نباید از خط دو غافل شویم و این خط نیز باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت کشور از پروژه مترو تبریز گفت: در حال حاضر نیاز هست که وزارت کشور از نظر اوراق مشارکت و یا فاینانس توجه ویژه‌ای به تبریز داشته باشد و دوستان قرارگاه نیز با همت کامل پای کار هستند و شاهد هستیم که همه مدیران دولتی، شهردار و شورا یک صدا مصمم به نتیجه رسیدن مترو هستند و این دوران طلایی شاید دیگر تکرار نشود. 
جمالی نژاد از تخصیص 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری تبریز  در قالب اوراق مشارکت طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز تلاش می کنیم این مبلغ افزایش داشته باشد و فعال شدن فاینانش خط دو نیز به جد مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی توجه به حمل و نقل عمومی را متذکر شد و گفت: متأسّفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز فرسوده است و این ناوگان پیر نمی‌تواند رضایت مردم را جلب کند ، مدیریت جدید شهری این اراده را دارد که در خرید اتوبوس ها پیش قدم بوده است و  میزان قابل توجهی از اتوبوس‌ها به شهر تبریز از محل قراردادهای دولت و وزارت کشور اختصاص می‌یابد تا شاهد فعالیت بیشتر و بهتر این ناوگان باشیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از خرید اتوبوس‌های برقی جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها خبر داد و گفت: در بحث ناوگان اتوبوس‌رانی غیر از اتوبوس‌های دیزلی تعدادی اتوبوس برقی نیز  امسال خریداری  می شود و شهرها در مسیر شهرهای دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرند و این خبر خوش را به مردم تبریز می‌دهیم که  اگر این خرید نهایی شود تبریز در اولویت تخصیص قرار داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 تير 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  171
PDF چاپ چاپ