پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 582
ديروز : 859
ماه : 38967
 
تاریخ : شنبه 18 تير 1401     |     کد : 964

سرپرست سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز خبر داد:

هزینه کرد بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان در پروژه مترو تبریز/ضروت شفافیت در معرفی عمکرد مترو تبریز/ نوسازی 6000 تاکسی فرسوده در دستور کار شهرداری تبریز

سرپرست سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز از هزینه کرد بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان در پروژه مترو تبریز خبر داد و گفت: با اعداد و ارقام به روز شده حدود 25 هزار میلیارد تومان در بخش ریلی توسط عموما شهرداری تبریز و دولت هزینه شده است، اما متاسفانه نتوانسته ایم این عملکرد را در معرض دید عموم قرار دهیم.

به گزارش امور ارتباطات سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز، دکتر یعقوب وحید کیا در حاشیه ی بازدید از پانزدهمین نمایشگاه تخصصی حمل ونقل وترافیک ایران – تبریز اظهار کرد: فعالیت قطار شهری در تبریز نزدیک به 20 سال است که آغاز شده است اما شهروندان ما از جزئیات عملکرد این سازمان در دل زمین بی اطلاع هستند.
وی، با اشاره به حجم قابل توجه فعالیت های عمرانی قطار شهری در دل زمین گفت: در طول این سال ها کیلیومتر ها تونل حفاری شده است و حجم کار بسیار بالا بوده است برای نمونه در خط دو مترو تبریز نزدیک به 12 کیلومتر تونل حفاری شده و فعالیت در 7 ایستگاه آغاز شده است.
وحیدکیا، از تداوم عملیات عمرانی در خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: با حمایت های شهرداری تبریز و تامین بخشی از بودجه های مورد نیاز از طریق فاینانس امیدواریم بتوانیم در طول سه سال آینده فاز یک خط دو مترو تبریز را به مرحله بهره برداری برسانیم.
سرپرست سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت عمرانی در خط یک مترو تبریز نیز گفت: با توجه به وقفه ای که در تکمیل خط یک وجود داشت، برخی ازایستگاه های خط یک ناقص است از این رو طبق زمان بندی تعریف شده ایستگاه های 13،14 و 15 تکمیل شده و تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: سال ها است که تلاش قابل توجهی در خط یک مترو تبریز صورت گرفته است و امروز به مرحله حساسی رسیده ایم، در بحث سیگنالینگ و کنترل  به علت تحریم ها با نواقصاتی روبروهستیم اما تلاش می کنیم با مشارکت دستگاه های ذی ربط نواقصات را برطرف کنیم تا بتوانیم  این خط را به مرحله بهره برداری برسانیم، همچنین مسافرگیری در فاز سه خط یک مترو تبریز نیز در ماه های آتی انجام می شود.
سرپرست سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز، با اشاره به  ضرورت معرفی عملکرد سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز ضمن دعوت از دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از عملیات بزرگ عمرانی در این مجموعه گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است تا روابط عمومی سازمان به صورت روزانه عملکرد سازمان را به صورت فیلم و تصویر و کاملا مستند از طریق سایت سازمان و فضای مجازی در اختیار عمومی مردم قرار دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز همچنین  در بخش دیگری از صحبت های خود تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در بخش های ریلی، عمومی و تاکسیرانی را از جمله مهترین برنامه های مدیریت جدید شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه های مدیریت جدید شهری، تقویت حمل و نقل عمومی در دستور کار ما قرار دارد.
وحید کیا با اشاره با کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی با شیوع اپیدمی کرونا گفت: در سنوات قبل اپیدمی کرونا تقاضای سفر درون شهری  را کاهش داد و به تبع آن تعدادی از دستگاه های متولی  در برنامه های خود با موقفه روبرو شدند. ما تلاش داریم تا ضمن حضور در این قبیل نمایشگاه ها مجددا موضوع حمل و نقل  عمومی را در بین همشهریان مطرح کنیم و  ضمن احصای تقاضا ها، مشکلات، نیازها و چالش ها در جهت توسعه حمل و نقل عمومی قدم برداریم.
وی با اشاره به فرسودگی حجم قابل توجهی از تاکسی های شهری تبریز گفت: متاسفانه در حال حاضر حدود 6000 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تبریز فعالیت دارند که تعدادی از این تاکسی ها آلایندگی بالایی دارند .
وحیدکیا، ادامه داد: علاوه بر استفاده رانندگان تاکسی از تسهیلات دولتی و دریافت خودرو سمن سورن، شهرداری تبریز آمادگی خود را برای استفاده از امکانات منطقه آزاد ارس و خرید تاکسی های وارداتی ویژه رانندگان تاکسی های فرسوده را اعلام کرده است.
وی از انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری بین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و شرکت خودروسازی داخلی خبر داد و گفت: برای رفع نیاز اتوبوسرانی تبریز نیازمند 1000 دستگاه اتوبوس جدید هستیم.
وحید کیا با اشاره به آمار قابل توجه تصادفات درون شهری در تبریز گفت: سالانه  111 نفر  جان خود را در سوانح رانندگی دورن شهری تبریز از دست می دهند از این رو شهرداری تبریز تفاهم نامه ای در راستای آموزش و پیشگیری با مرکز تحقیقات ترافیک دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دست اقدام دارد تا بتوانیم در بحث های مهندسی ترافیک، اصلاح هندسی، اصلاح شبکه به صورت علمی و تخصصی ورود کنیم.
 


نوشته شده در   شنبه 18 تير 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  165
PDF چاپ چاپ