پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 582
ماه : 37867
 
تاریخ : دوشنبه 11 بهمن 1400     |     کد : 904

با موافقت شورای شهر تبریز؛

شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز منحل شد/ تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بند اول لایحه شهرداری مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز تصویب و پیشنهاد کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک را مبنی بر تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری به تصویب رساندند.

به گزارش شهریار، در چهل‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای شورا در خصوص انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری رای موافق داده و در ارتباط با بند دوم لایحه شهرداری مبنی بر ادغام شرکت‌ بهره‌برداری قطار شهری با سازمان قطار شهری تبریز، مخالفت کردند.
 
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز درباره طرح این لایحه در کمیسیون عمران و ترافیک گفت: نارضایتی مردم موجب بازنگری در اساسنامه شرکت بهره‌برداری شده است که پیشنهاد شهرداری انحلال شرکت و ادغام آن در معاونت سازمان قطار شهری بود.
 
روح‌الله رشیدی تصریح کرد: این لایحه در کمیسیون عمران به بحث گذاشته و جوانب امر بررسی شد و در نهایت مقرر شد که چون اساسنامه قطار شهری قدیمی و برای بیست سال پیش است، اعضای کمیسیون بر عدم کارایی شرکت بهره‌برداری در اساسنامه مترو رأی دادند.
 
وی افزود: اعضای کمیسیون تنها به انحلال شرکت بهره‌برداری و تاسیس سازمان حمل و نقل ریلی شهری رای دادند که شرکت بهره‌برداری نیز ذیل معاونت بهره‌برداری این سازمان قرار می‌گیرد.
 
شهرام دبیری نیز در این باره گفت: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی را تصویب و به وزارت کشور فرستادیم و آنها نیز قبول کرده و به ما ابلاغ کردند و از نظر قانونی باید دنبال اجرای این ابلاغیه باشیم.
 
وی افزود: می‌توانیم با اجرای ابلاغیه وزارت کشور، سازمان حمل و نقل ریلی شهری را تاسیس کنیم و در بودجه نیز با لحاظ اصلاحاتی می‌توان سازمان حمل و نقل ریلی شهری را در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز گفت: مزایا و معایب ادغام شرکت بهره‌برداری در سازمان مترو در قالب جزوه‌ای تقدیم همکاران شورا شده است.
 
حجت الاسلام رسول برگی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی، صرفه‌جویی در منابع، پاسخگویی واحد از جمله محاسن این ادغام هستند.
 
در ادامه جلسه، پیشنهاد کمیسیون عمران مبنی بر ایجاد سازمان حمل و نقل ریلی و فعالیت بر اساس اساسنامه این این سازمان به تصویب اعضای شورا رسید.


نوشته شده در   دوشنبه 11 بهمن 1400  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  523
PDF چاپ چاپ