پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : پنجشنبه 24 بهمن 1398     |     کد : 740

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

آغاز مسافرگیری فاز سه خط یک مترو تبریز/ ضرورت احیای جایگاه تبریز به عنوان پل ارتباطی ایران با اوراسیا

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت:با تلاش تمام متولیان امر امروز افتتاح خط ۱ به صورت کامل محقق شده است و از ایستگاه ۱۲ تا ایستگاه ۱۸ خط ۱ مترو به صورت آزمایشی روزانه سه ساعت در مسیر مسافرگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی فرد در آیین افتتاح فاز ۳ خط یک متروی تبریز ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (ص) و قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۶ اظهار کرد: افتتاح فاز پایانی خط یک در این ایام اتفاق مبارکی است، این فاز با ۷.۲ کیلومتر باهفت ایستگاه که فعلا سه ایستگاه آن به صورت عبوری خواهد بود فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر سه ماه یک بار بهره برداری از ایستگاه ها را در سال آتی برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی ضمن تقدیر از حمایت های دولتی و شهرداری کلانشهر تبریز در تحقق این مهم گفت: ضمن تقدیر از حضور آقای دکتر واعظی جا دارد از زحمات مدیران قبلی قطار شهری، شهرداران قبلی، همکارانم در سازمان قطار شهری، پیمانکاران، مشاوران، استاندار محترم، اعضای هیات مدیره ، شهردار کلانشهر تبریز، اعضای شورای شهر، سازمان های خدمت رسان و بخصوص شرکت برق و نمایندگان مجلس که با تمام توان و سعی و تلاش بی منت در تامین و پیگیری بودجه با بنده و همکارانم به سازمان ها و وزارت خانه ها رفتند و چه آنها که در این مسیر سنگ اندازی نکردند تشکر کنیم.
وی ادامه داد: از اهتمام ویژه دولت که در این دوران بی پولی و جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار ما بودند و از شخص آقای دکتر نوبخت که در تامین بودجه کمک و یاریمان کردند قدردانیم.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴۰۰ نفر در پروژه بزرگ قطار شهری تبریز گفت: اگر تامین بودجه و املاکی که شهرداری در اختیار ما قرار داده نبود امروز مترو همچون سال های قبل در آستانه تعطیلی قرار داشت.
مولوی، با اشاره به بهره برداری از ایستگاه میدان کهن در این آیین گفت: محل این ایستگاه یکی از قدیمی ترین میادین شهر تبریز بوده و همجواری آن با بازار بزرگ شهر تبریز نقش تاثیر گذاری در ارتباطات و تجارت داشته است و این میدان محل تقاطع و تبادل سه خط مترو است و امیدواریم با کمک دولت و پیگیری نمایندگان محترم در مجلس با توسعه راه ها، تبریز به عنوان پل ارتباطی بین ایران و اوراسیا نقش آفرینی کند‌.
وی با تاکید بر احیای جایگاه تجاری شهر تبریز گفت: صنعت مترو می تواند در توسعه شهر و جذب گردشگر و عبور از مناطق قدیمی شهر با حفظ هویت و آثار آنها به این توسعه کمک کند.
 
گفتنی است خط یک مترو به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.
 


نوشته شده در   پنجشنبه 24 بهمن 1398  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  624
PDF چاپ چاپ