پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 440
ماه : 38152
 
تاریخ : چهارشنبه 2 مرداد 1398     |     کد : 679

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 87 درصدی خط یک قطار شهری تبریز

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از پیشرفت فیزیکی بیش از 87 درصدی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد.

مصطفی مولوی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان تبریز اظهار کرد: در حال حاضر فازهای یک ، دو و سه  خط  یک قطار شهری به ترتیب99.66 درصد، 94.46 و 75.36درصد  پیشرفت فیزیکی است.

وی مجموع اعتبارات خط یک را تا کنون 20886 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع هزینه های اجرایی باقیمانده جهت اتمام خط یک مبلغی در حدود 12938 میلیارد ریال است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در طول سه ماهه اول سال جاری گفت: آغاز و اتمام داکت گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره 12) تا ایستگاه نور (شماره 18) بهمراه کلیه کارهای مربوطه شامل: انتقال و نصب داکت ها، تولید و نصب زیرسری های داخل داکتها ،رگلاژ و تنظیم داکتهای مسیر،  بتن ریزی پشت داکت ها و ... ، اجرای بتن  پرکننده و ریل گذاری داخل ایستگاههای قونقا (شماره 13) ، خیام (شماره 14) بهمراه تکمیل باقیمانده ریل گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره  15) ، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریلهای مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره 14)، اتمام حفاری DWPدیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره 14) ، قونقا (شماره 13) ، لاله (شماره 15) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره 16) از جمله اقداماتی است که در این مدت عملیاتی شده است.

وی اشاره ای نیز به موانع و مشکلات احتمالی پروژه داشت و در این خصوص گفت:عدم پیش بینی اعتبارات کافی در بودجه های سنواتی، عدم تخصیص به موقع و کامل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه های سنواتی ، تبدیل اسناد خزانه اسلامی (تخصیص دولت) و تهاتر ملکی (تخصیص شهرداری) به ابزارهای مالی غالب در تامین اعتبارات، مشکلات ناشی از اعمال تحریمهای بین المللی، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و عدم استقبال سرمایه گذاران از پروژه های مشارکتی ، مشکل تامین ارز خریدهای خارجی و... از جمله موانعی است که با آن روبرو هستیم.

مولوی با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان پروژه  خط 2 قطار شهری تبریز تا آخر خرداد ماه 98 گفت: تا به امروزخط دو قطار شهری نیز با پیشرفت 14.94روبرو بوده است و تا کنون 5884 میلیارد ریال برای این خط اعتبارتزریق شده است.

وی با اشاره به بازنگری در کریدور خط 3 (مهندسی ارزش) گفت: کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان ، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر بعنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی، نیاز به بازبینی و بهینه‌سازی مدل‌‌ها و ... از جمله دلایل تغییر کریدور خط سه است.




نوشته شده در   چهارشنبه 2 مرداد 1398  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  334
PDF چاپ چاپ