پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 526
ديروز : 1772
ماه : 42258
 
تاریخ : يکشنبه 20 آبان 1397     |     کد : 617

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

رکورد ریل گذاری را در مترو تبریز شکستیم

رکورد ریل گذاری را در مترو تبریز شکستیم


مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از رکورد ریل گذاری در مترو تبریز خبر داد. مهندس مصطفی مولوی فرد در جلسه علنی شورای شهر تبریز ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته در طی شش ماه گذشته در این سازمان گفت: از اعضای محترم شورای شهر تبریز که این فرصت را در اختیار سازمان قطارشهری قرار دادند سپاس گزاریم و به خاطر این­که بتوانم گزارشی اجمالی از روند فعالیت ها ارائه کنم مجبورم آنچه را تحویل گرفتم و آنچه را که انجام شده است را به حضورتان برسانم و در ابتدا تشکر می‌کنم از همکارانم در سازمان قطار شهری، معاونت های شهرداری، شهرداران مناطق، سازمان ها و ادارات خدمات رسان شهر و پیمانکاران و مشاوران که در این مسیر ما را همراهی کردند.

وی با اشاره به شرایط تحویل پروژه قطار شهری تبریز گفت: زمانی که پروژه را تحویل گرفتیم فاز یک و دو از خط یک قطار شهری تبریز به بهره برداری رسیده بود این در حالی بود که ایستگاه های ۱ تا ۶ از لحاظ ساختمانی به اتمام رسیده و ایستگاه های ۷، ۸ ،۹، ۱۰ و ۱۱ در حال ساخت بود و از فاز ۳ نیز ایستگاههای ۱۲ ،۱۸ و ۱۴ در فرآیند ساخت قرار داشت.

وی همچنین اشاره ای نیز به تعطیلی برخی از ایستگاه ها از جمله ایستگاه‌های ۱۳و ۱۵ و ۱۶ در زمان تحویل پروژه داشت و گفت: این ایستگاه ها در آن زمان بدون پیمانکار بوده و فعالیت در این ایستگاه ها تعطیل بود و همچنین در برخی از ایستگاه‌ها در بحث مخابراتی و تاسیساتی نواقص وجود داشت.

وی با اشاره به سرعت بخشی به انجام فعالیت های عمرانی در خط یک قطار شهری تبریز گفت: در بحث ریل گذاری شاهد پیشرفت فیزیکی مناسبی هستیم به طوری که از اواسط خرداد ماه سال جاری تا به امروز ۱۱.۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شده است.

مولوی افزود: از همکارانم در خط یک مترو تبریز تشکر ویژه دارم که رکورد طول ریل گذاری را در کشور بهبود بخشیدند و بعضی از روزها ریل گذاری را به ۱۱۰ متر رساندند.

وی از پیش بینی اتمام ریل گذاری فاز3 خط یک تا یک ماه آینده خبر داد و ادامه داد: متوسط ریل گذاری در مترو تبریز قبلاً حدود ۲۵ متر در روز بود که امروز به متوسط ۸۰ متر در روز ارتقا داده ایم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت های عمرانی در ایستگاه های خط یک قطار شهری تبریز گفت: ایستگاه ۷ و ۸ به اتمام رسیده اما نواقصی در پله برقی و آسانسور داریم ، ایستگاه ۹ در بحث ساختمان به اتمام رسیده و یکی از ورودی ها تا پایان آذرماه تکمیل و آماده مسافرگیری است، ایستگاه ۱۰ واقع در میدان چهار راه منصور به اتمام رسیده و داخل میدان، تحویل شهرداری شده است و نواقصی در یکی از ورودی ها داریم که به محض واگذاری محل توسط شهرداری منطقه عملیات آن نیز شروع می شود، پیمانکار و کارهای تکمیلی ایستگاه ۱۱ مشخص شده است و به محض پرداخت پیش پرداخت تا یک ماه آینده، ادامه ایستگاه و ورودی ها شروع می شود.

وی اشاره ای نیز به قول ماه ها پیش داشت در خصوص رساندن قطار به ایستگاه دوازده و گفت: خوشبختانه نیمه اول شهریورماه قطار را به ایستگاه ۱۲ رساندیم اما متاسفانه علی رغم صورتجلسه ای که با مدیر کل آموزش و پرورش ومعاون عمرانی وقت داشتیم در حق قیمت گذاری در آزاد سازی ورودی این ایستگاه به توافق نرسیدیم و متاسفانه به ماده ۸ متوسل شدیم تا از مسیر قانونی پیگیر موضوع باشیم و برای رفع مشکل، ورودی موقت در حال احداث است و امیدواریم اواخر دی ماه شاهد مسافرگیری در این ایستگاه باشیم.

وی افزود : پیمانکار ایستگاه ۱۳، ۱۵ و ‌ ۱۶ انتخاب شده است و باتوجه به مبلغ پرداخت شده پیشرفت قابل قبولی در این ایستگاه ها داریم و امیدواریم تا پایان سال سقف هر سه ایستگاه به اتمام برسد.

وی با اشاره به انجام فعالیت های عمرانی در ایستگاه ۱۴ گفت: در ایستگاه ۱۴ به علت عدم تملک قسمتی از ایستگاه انجام کار با ظرفیت کامل مقدور نبود و از همه ایستگاه ها عقب تر بودیم و بدهی سازمان نیز به پیمانکارش نسبت به دیگران بیشتر است و خوشبختانه تملک صورت گرفت.

    مولوی از اجرای محوطه سازی در دپوی لاله خبر داد و گفت: در این مجموعه محوطه سازی در حال اجرا است و ریل گذاری در داخل ساختمان­های تعمیر گاهی به اتمام رسیده است و از اواخر دی ماه امیدواریم ریل گذاری داخلی را شروع کنیم.

    وی با اشاره به فعالیت های عمرانی در خط دو قطار شهری تبریز گفت: طی هفته های گذشته TBM خط دو را راه اندازی ‌کردیم و در خصوص ایستگاه ها، در حال حاضر در ایستگاه ۱ و ۲و ۳ و ۱۶ سازه نگهبان احداث شده است. ایستگاه ۶ در حال تحویل زمین است و ایستگاه ۸ و ۱۵درحال اجرای سازه نگهبان هستیم و ایستگاه ۱۸ روباز بوده و قسمتی عملیاتی شده است.

    وی با اشاره به نوسانات ارز در طی ماه های گذشته، گفت: شش ماه پیش هر کیلومتر احداث مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت اما امروز برای هرکیلومتر در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، بودجه نیاز داریم.

وی ادامه داد :خط چهار که تراموا است در مرحله انتخاب مشاور است تا بتوانیم با برنامه دقیق تر عمل کنیم و امیدواریم این مراحل تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اشاره ای نیز به ایستگاه مشترک راه آهن تبریز- میانه با مترو داشت و گفت: رساندن خط دو به خاوران موضوعی بود که با وزیر وقت و مسئولان ارشد جلسه ی مشترکی برگزار شد و به علت تملک سهل و آسان در خاوران، هماهنگی گزینه خاوران با توسعه شهر تبریز ، توجیه اقتصادی طرح، تقاضای بالای سفر و توجه به پدافند غیر عامل مباحثی بود که ما مصمم به اجرای این کار هستیم.

وی ادامه داد: در بحث خط پنج نیز مراحل مشاوره رساندن مترو به سهند و خسروشاه در دست اقدام است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در طی شش ماه گذشته به مترو تبریز خبر داد و گفت: در این مدت ۲۷ میلیارد تومان از طریق دولت و ۱۳۲ میلیارد تومان از طریق شهرداری به مترو تخصیص یافته است.




نوشته شده در   يکشنبه 20 آبان 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  328
PDF چاپ چاپ