پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 297
ديروز : 1433
ماه : 37750
 
تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393     |     کد : 289

بازدید تعدادی از اعضای شورای کلانشهر تبریز به همراه شهردار از روند نصب، مونتاژ، تست واگن های مترو تب

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز؛مهندس صادق پشمینه آذر، در حاشیه بازدید شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و اعضای شورای اسلامی استان از روند نصب، مونتاژ، راه اندازی و تست های سرد و گرم واگن های متروی تبریز، تجهیز به سیستم سيمولاتور را ویژگی مهم متروی تبریز دانست

روابط عمومی سازمان:  مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز جزئیات جدیدی را از روند نصب، مونتاژ، راه اندازی و تست های سرد و گرم واگن های متروی تبریز بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، مهندس صادق پشمینه آذر، در حاشیه بازدید شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و اعضای شورای اسلامی استان از روند نصب، مونتاژ، راه اندازی و تست های سرد و گرم واگن های متروی تبریز، تجهیز به سیستم سيمولاتور را ویژگی مهم متروی تبریز دانست و تصریح کرد: استفاده از قطار شبيه سازي شده براي آموزش راهبران، به دليل قرارگرفتن در محيط مجازي از هزينه اشغال خطوط ريلي و مصرف سوخت براي مقاصد آموزشي، كم كرده و با ارتقاي سطح آموزش راهبران، بخشي از تاخيرها در راهانداري قطارها كاهش مييابد و در نتيجه به افزايش بهره وري ناوگان منجر مي شود.

مهندس پشمینه آذر ادامه داد:  متروی تبریز با برخورداری از این امکان مهم، علاوه بر آموزش تخصصی و فنی پرسنل قطار شهری تبریز، آموزش کارکنان متروی دو شهر اصفهان و شیراز را نیز در دستور کار خود قرار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر اساس قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، 180 دستگاه واگن از 315 دستگاه قرارداد پوژن ، سهم قطار شهری تبریز خواهد بود که این تعداد واگن، برای جابجائی مسافر در 10 سال آینده خطوط 1 و2 کافی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به روند تست های سرد و گرم متروی تبریز پس از ورود واگن ها گفت: چک کردن واگنها در حالت بی باری، آماده کردن تجهیزات با برقدار کردن شبکه بالاسری، عملکرد سیستم روشنایی، کابین اپراتوری، سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطلاع رسانی مسافر ویستم ترمز از جمله تست های اعمال شده در روند راه اندازی قطار شهری تبریز است که هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می کند.

مهندس پشمینه آذر اضافه کرد: عملیات تست و راه اندازی، طبق قرارداد منعقده بر عهده شرکت چینی بوده و کارفرمای ایرانی صرفا نقش نظارتی را در اجرای عملیات مذکور بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: زمانهای تست ها، بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده از سوی شرکت مادرتخصصی برای شرایط نرمال بوده و در صورت بروز موارد پیش بینی نشده حین راه اندازی؛ به زمانهای منظور شده افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان این که پس از پایان تست های فنی، تست حرکت مترو آغاز می شود، اظهار داشت: در این مرحله، طبق مولفه های بین المللی استاندارد، مترو باید مجموعاً مسافت 500 کیلومتر را طی کند؛ که این مرحله نیز حدود 10 روز به طول خواهد کشید.

مهندس پشمینه اذر از سفر مسئولان شرکت چینی پوژن، به عنوان شرکت طرف قرارداد متروی شهرهای کشور، به تبریز در هفته آینده خبر داد و افزود: پیگیری ورود سایر واگن های خریداری شده به تبریز، پیش بینی تمهیدات مربوط به تست و  پشتیبانی فنی، مونتاژ قطعات و شرایط جذب مشارکت، از محورهای مهم گفتگو با مسئولان این شرکت چینی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگرچه خرید واگن های متروی تبریز، از طریق شرکت چینی صورت می گیرد، اما در تامین بسیاری از قطعات، فن آوری ها و استاندارهای آن، شرکت های اروپایی با شرکت چینی همکاری داشته اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز در پایان، با تاکید بر این که قطار شهری تبریز، علاوه بر تلاش فنی و عمرانی، بر رویکردهای فرهنگی و اجتماعی  و آموزشهای شهروندی نیز تاکید دارد، خاطرنشان کرد: این رویکرد، در خصوص فرهنگسازی استفاده از مترو بوده و به این منظور انیمیشن‌ها وبروشورهایی نیز توسط روابط عمومی سازمان، با همکاری و پخش روابط عمومی شهرداری تبریز در حال تولید است که با نزدیک شدن به روزهای بهره برداری، از سیمای استانی و سایر فرصت های رسانه ای شهر پخش خواهد شد.

گزارش تصویری از روند بازدید: عکس: روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز


نوشته شده در   شنبه 10 خرداد 1393  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2409
PDF چاپ چاپ