پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : شنبه 6 مهر 1392     |     کد : 214

شروع عملیات حفاری تمام مکانیزه تونل های خط دو قطار شهری تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان، روز شنبه مورخ 92/7/6 همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم شروع عملیات حفاری تمام مکانیزه تونل های خط دو قطار شهری تبریز با حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی آغاز گردید.


به گزارش روابط عمومی سازمان، روز شنبه مورخ 92/7/6 همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم شروع عملیات حفاری تمام مکانیزه تونل های خط دو قطار شهری تبریز با حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی آغاز گردید.

خط دو قطار شهری تبریز به طول 22/4 کیلومتر با 20 ایستگاه زیرزمینی می باشد که با دستگاه حفار تمام مکانیزه نوع EPB TBM با قطر حفاری 9/5 متر، عملیات اجرائی آن از امروز ششم مهرماه  سال نود و دو آغاز گردید. در این مراسم استاندار محترم، جناب آقای دکتر بیگی به پیشرفت شهر تبریز در عرصه سازندگی اشاره نمود و ورود مترو به سامانه حمل و نقلی را از ضروریات شمرد. در ادامه سردار غفور(معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء)،سردار پور جمشیدیان، مهندس اکبری (سرپرست محترم شهرداری کلانشهر تبریز)، دکتر دبیری(رئیس محترم شورای کلانشهر تبریز) و مهندس انصاری(مدیر عامل سازمان) به ایراد سخنرانی پرداختند. و در آخر با رمز نام مقدس امام رضا علیه السلام نگین سرمد ایران اسلامی، دستگاه حفار، عملیات اجرائی احداث تونل را شروع کرد.از ویژگیهای خاص پروژه خط دو تبریز می توان به طولانی بودن این خط با سایر خطوط مترو تبریز، اتصال شرقی ترین نقطه شهر به غربی ترین نقطه ی آن، دسترسی آسان به دانشگاه آزاد و نمایشگاه بین المللی تبریز،عبور خط از مناطق مرکزی و پر تراکم شهر اشاره کرد.

شروع مراحل حفاری تونل عمیق خط دوم که گام بلندی در راستای تسریع روند اجرایی خطوط مترو به شمار می رود، روند آماده سازی و احداث این پروژه عظیم و بزرگ عمران شهری تسریع و موفقیتی دیگر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار تبریز ثبت خواهد شد.

کاهش آلودگی هوا ، تسریع در جابجایی مسافران ، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی از مزایای اجرای خطوط مترو در آینده نزدیک خواهد بود.

گفتنی است قرارداد خط دوم مترو تبریز با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و در مدت زمانی 7 سال اجرا خواهد شد.

5530 میلیارد ریال هزینه ریالی و 380 میلیون یورو هزینه ارزی برای اجرای این خط پیش بینی شده است.

خاطرنشان می شود حفاری خط دوم مترو تبریز به صورت تک تونله با دو خط ریلی موازی در کنار هم با سرعت اجرا خواهد شد و این تونل عمیق در عمق 32 متری زمین احداث خواهد گردید.



نوشته شده در   شنبه 6 مهر 1392  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2460
PDF چاپ چاپ