مجید باقری، معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران که در این بازدید حضور داشت، با قدردانی از تلاشهای مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: «حملونقل و ترافیک از مهمترین چالشهای کلانشهرها محسوب میشود و هر اقدامی که در جهت توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی انجام گیرد، در واقع پاسخ به یکی از اساسیترین نیازهای شهروندان است.»
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند شهرداری تبریز در توسعه خطوط مترو افزود: «در شرایطی که اجرای پروژههای مترو بهعنوان گرانترین طرحهای شهری شناخته میشود، فعال بودن کارگاهها نشاندهنده اهتمام ویژه مدیریت شهری تبریز به توسعه حملونقل ریلی است.»
باقری یکی از نکات برجسته پروژه متروی تبریز را بهرهمندی این شهر از دستگاههای حفاری تونل دانست و گفت: «مالکیت این تجهیزات بهطور کامل در اختیار شهرداری تبریز است و با تکیه بر توان متخصصان داخلی، عملیات اجرایی بهصورت مستمر پیش میرود.»
معاون شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاش شبانهروزی عوامل اجرایی، شهروندان تبریزی هرچه زودتر از ثمرات توسعه مترو بهرهمند شوند.
اصغر باقریفر، سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری تبریز نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به فعالیتهای شبانهروزی در چندین جبهه کاری گفت: «هماکنون خدماترسانی در خط یک متروی تبریز با ۱۷.۲ کیلومتر طول و ۱۸ ایستگاه بهطور مطلوب در حال انجام است. در خط دو نیز حفاری تونل فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر از میدان قراملک تا دانشسرا به اتمام رسیده و عملیات ایستگاهسازی با قوت ادامه دارد. همچنین در فاز دوم این خط حدود ۱۰۰۰ متر حفاری باقی مانده است.»
وی افزود: «در خط سوم مترو به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه، اقدامات مهمی همچون احداث شفت در محدوده ترمینال مرکزی، انتقال و مونتاژ دو دستگاه حفار و اجرای عملیات پیچیده انتقال برق از پست امامیه به طول ۱۲۰۰ متر انجام گرفته و همه تمهیدات لازم برای آغاز حفاری دو تونل مجزای رفت و برگشت فراهم شده است.»
باقریفر تأکید کرد: «با برنامهریزیهای انجامشده، تلاش میکنیم فاز نخست خط دو هرچه سریعتر وارد مدار بهرهبرداری شود تا شهروندان از ثمرات این پروژههای بزرگ شهری بهرهمند شوند.»