پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 478
ماه : 75317
 
تاریخ : چهارشنبه 16 خرداد 1403     |     کد : 1423

پروژه خط دوم قطار شهری تبریز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛

تسریع در اجرای خط ۲ متروی تبریز با تزریق فاینانس و اوراق مشارکت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه خط ۲ قطار شهری خبر داد و گفت: خط دوم مترو بزرگترین پروژه عمرانی شهرداری تبریز محسوب می‌شود.

به گزارش امورارتباطات سازمان، علیرضا نوای باغبان صبح امروز در بازدید از روند اجرای خط ۲ مترو تبریز که با حضور جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، اعضای شورای شهر و شهردار تبریز صورت گرفت اظهار کرد: با آغاز بکار شورای ششم بودجه کافی برای خطوط مترو اختصاص یافته است و درصد پیشرفت این پروژه نشان می‌دهد مهمترین آیتم در پیشرفت این پروژه، تزریق منابع مالی خواهد بود.

 

باغبان با اشازه به اهتمام مدیریت شهری جهت تزریق منابع برای این پروژه تصریح کرد: پیش از این فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی برای اجرای این پروژه تصویب شده بود و به تازگی نیز تجویز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۱۴۰۳ برای احداث، تکمیل و بهره برداری قطار شهری به تصویب رسیده است.

به گفته وی، این فاینانس باید تا مدت ۶ مدت آینده توسط کشور چین در اختیار این پروژه قرار گیرد که با تزریق این مبلغ شاهد شتاب بخشی در اجرای خط دوم مترو خواهیم بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اجرای این پروژه در عمق زمین و دور از چشم شهروندان یادآور شد: امیدواریم بر اساس زمانبندی ارائه شده این پروژه در موعد مقرر توسط قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار، به بهره برداری برسد.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سهم دولت در اجرای این پروژه گفت: بازپرداخت نیمی از اوراق ۲۴۰۰ میلیارد تومانی و همچنین نیمی از فاینانس تخصیص داده شده توسط دولت خواهد بود و همچنین در خصوص واگن‌های استفاده شده در این خط نیز دولت طرف قرارداد بوده و در دریافت واگن‌ها نیز امیدواریم دولت حمایت کافی داشته باشد.

خط ۲ متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر ، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 خرداد 1403  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  53
PDF چاپ چاپ