پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 478
ماه : 75317
 
تاریخ : چهارشنبه 16 خرداد 1403     |     کد : 1422

عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد:

بهره برداری از ایستگاههای خط ۲ متروی تبریز بر اساس روزشمار اعلامی

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شاهد پیشرفت بالای اجرای پروژه قطار شهری هستیم و امیدواریم کلیه ایستگاهها بر اساس روزشمار اعلام شده به بهره برداری برسند.

به گزارش امورارتباطات سازمان، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی صبح امروز در بازدید از روند اجرای خط ۲ متروی تبریز که با حضور جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، اعضای شورای شهر و شهردار تبریز صورت گرفت اظهار کرد: بر اساس بازدیدی که امروز از ایستگاههای شماره ۱، ۵ و ۸ خط دوم مترو صورت گرفت، روند مطلوب اجرای عملیات و پیشرفت آن کاملا مشهود است.

 

برگی با بیان اینکه شهروندان در ایستگاه شماره ۵ (قره آغاج) با مشکلات متعددی مواجه هستند، افزود: بر اساس زمانبندی اعلام شده، شهریورماه کارگاههای این پروژه از سطح زمین جمع آوری شده ولی بهره برداری نهایی آن به سال آینده موکول خواهد شد.

وی ادامه داد: اصناف و کسبه این منطقه بیش از هشت سال به سبب اجرای این پروژه و انسداد مسیر با مشکلات متعددی روبرو بوده اند که اهتمام شورا و شهرداری تبریز تلاش برای تسریع در رفع این موارد و رونق فعالیت اصناف است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اگر چه پروژه‌هایی مثل قطار شهری که در عمق زمین در حال اجراست از منظر عمومی همچون پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح و مسیرگشایی قابل مشاهده نیست ولی عملیات و تلاش هایی که در این پروژه ها در حال انجام است تضمین کننده توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر در آینده است.

خط ۲ متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 خرداد 1403  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  76
PDF چاپ چاپ