پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 587
ديروز : 855
ماه : 38976
 
تاریخ : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403     |     کد : 1406

در نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری تبریز مطرح شد:

 شتاب عملیات اجرایی خط ۲ در دو سال اخیر / تسریع در تامین تجهیزات مورد نیاز دستگاه های حفاری خط ۳ متروی تبریز

یعقوب وحیدکیا در نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری،  ضمن ارائه آخرین عملکرد متروی تبریز از شتاب عملیات اجرایی در دو سال اخیر و نیل به تکامل نسبی در حوزه بهره‌برداری و تسریع تامین تجهیزات و اورهال دستگاه‌های حفاری خط ۳ خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان، یعقوب وحیدکیا در نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری،  ضمن ارائه آخرین عملکرد متروی تبریز از شتاب عملیات اجرایی در دو سال اخیر و نیل به تکامل نسبی در حوزه بهره‌برداری و تسریع تامین تجهیزات و اورهال دستگاه‌های حفاری خط ۳ خبر داد.
 مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی ضمن اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهری و توجه ویژه استاندار فقید و استاندار جدید به همراه اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز برای سامان خطوط متروی تبریز تصریح کرد: مترو یک مگا پروژه تلقی می‌شود که با امعان نظر به فعالیت‌های دو سال اخیر معلوم می‌شود تنها در خط ۲ نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده در حالی که قبل از آن در ۸ سال گذشته تنها ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای خط انجام شده بود، حاصل این توجه مدیریت شهری و تلاش مجموعه همکاران، مشاوران، پیمانکاران دخیل در مترو، حفاری 14/5 کیلومتر از 17/5 کیلومتری خط ۲ است.
 مجموعه حاضر توانست حفاری فاز اول به طول ۱۰ کیلومتر را زمستان ۱۴۰۲ به اتمام برساند و از فاز دوم نیز 4/5 کیلومتر همزمان حفاری را به اتمام برساند و تنها ۳ کیلومتر تا پایان حفاری خط ۲ باقی مانده است. در کنار حفاری، ما از عملیات ایستگاه سازی در فاز اول نیز غافل نشده‌ایم و امیدواریم با این تلاش‌های مستمر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴، تست‌های سرد و گرم حرکت قطار را در فاز اول خط ۲ حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا انجام دهیم و مطابق برنامه زمانبندی در روز شمار نصب شده به وعده خود جامه عمل بپوشانیم .
یعقوب وحید کیا با اشاره به مشخص شدن پیمانکار حفاری خط ۳ بیان کرد: اکنون با سرعت تمام در حال تهیه تجهیزات و اورهال دستگاه‌های  حفاری هستیم که سال‌ها در رکود به سر می‌برد و بالاخره در دو سال اخیر، با برنامه‌ریزی مهندسی شده، شفت پشتیبانی حفاری تونل عمیق در جنب ترمینال احداث و کارهای مقدماتی برای شروع حفاری انجام شده و با تامین سریع تجهیزات مورد نیاز، حفاری خط ۳ نیز آغاز خواهد شد
وی در خصوص حوزه بهره‌برداری و خدمات رسانی به شهروندان اذعان داشت: خوشبختانه با ادغام شرکت بهره‌برداری و ساخت در قالب مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی، برنامه‌ریزی منظم و مدیریت واحد در متروی تبریز شکل گرفته که برآیند آن تسریع در فرایند امور و خدمات رسانی مطلوب روزانه به شهروندان است. با تجربه ۸ ساله در حوزه بهره‌برداری، در حال حاضر متروی تبریز با دارا بودن نیروی انسانی مجرب در تمامی بخش‌های نت، نگهداری نظارت، بازدید روزانه، سیر و حرکت و راهبری شرایط تکامل را طی می‌کند و به یک بلوغ نسبی رسیده است.
 
وی افزود: منابع تخصیص یافته برای مترو عموماً غیر نقدی است و طی فرایند و تبدیل به منابع نقدی دارای پروسه‌ای طولانی و طاقت فرسا است ولی مجموعه مترو به سبب سال‌ها تجربه، با بهره بردن از فرزندان متخصص بومی  در تمامی حوزه‌ها با برنامه‌ریزی منسجم، سعی در مرتفع کردن مشکلات پیش روی پروژه است.
یعقوب وحیدکیا از اقدامات شاخص در حوزه آموزش نیز نام برد و گفت: در دو سال اخیر توانستیم مجوز آموزش راهبری را از وزارت کشور اخذ نماییم. متروی تبریز با دارا بودن دستگاه شبیه ساز راهبری (سیمولاتور) و ساختمان آموزشی مجهز و استاندارد توانست، دوره‌های آموزش راهبری را برای اولین بار برای راهبران اخیر که جذب مجموعه شده‌اند برگزار نماید، در حالی که پیش از این ما مجبور بودیم این آموزش‌ها را در شهرهای دیگر برای راهبران متروی تبریز برگزار کنیم، از سوی دیگر با توسعه خطوط و نیز مرتفع شدن برخی نواقص که محصول سیاست‌های خصمانه بین‌المللی مخصوصاً در سیگنالینگ است، ما برای ماه‌های آتی، فراخوان جذب راهبر خواهیم داشت تا با ورود نیروی جدید و مرتفع شدن مشکلات خاص فنی، خدمات رسانی مطلوب و ایمن را به شهروندان ارائه دهیم
وحیدکیا درپایان این نشست به لزوم همکاری سازمان با مناطق و معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق شهرداری خواستار شد.
در پایان این نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق از قسمت های مختلف پایانه ائل گؤلی، مرکز کنترل و فرمان و از ایستگاه های فاز اول خط 2 بازدید نمودند.


























نوشته شده در   پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  249
PDF چاپ چاپ