پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 523
ديروز : 1353
ماه : 39842
 
تاریخ : دوشنبه 27 فروردين 1403     |     کد : 1402

گزارش مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خط دو متروی تبریز:

ادامه حفاری مسیر باقیمانده خط ۲ در فاز دوم

یعقوب وحیدکیا در تشریح آخرین وضعیت حفاری در خط دوم از تسریع عملیات حفاری برای اتمام ۳ کیلومتر باقیمانده خط ۲ خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان یعقوب وحیدکیا در تشریح آخرین وضعیت حفاری در خط دوم از تسریع عملیات حفاری برای اتمام ۳ کیلومتر باقیمانده خط ۲ خبر داد.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی ضمن اشاره به اتمام حفاری فاز اول خط ۲ به طول ۱۰ کیلومتر مطابق با زمانبندی اعلامی تصریح کرد: فاز دوم این خط از دانشسرا تا بلوار باغمیشه به طول ۷.۵ کیلومتر است که عملیات حفاری آن به طول ۴۴۰۰ متر به اتمام رسیده و تنها ۳۱۰۰ متر از حفاری تونل در این فاز باقی مانده است.  در سال جدید همت جمعی مجموعه متروی تبریز معطوف به اتمام کل حفاری خط ۲ مطابق با اعلام برنامه زمانبندی در راستای اهداف تعیین شده که حفاری آن از روز عید فطر شروع و مطابق برنامه ریزی ها و اقدامات بعمل آمده بدون وقفه ادامه خواهد یافت تا دستگاه TBM اول از ایستگاه۸ مقابل استانداری خارج و حفاری فاز دوم نیز به پایان برسد.

  وی افزود در حال حاضر نزدیک ۱۴.۵ کیلومتر از خط ۲ حفاری شده است که بعد از اتمام حفاری تونل غربی از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، حفاری مسیر باقیمانده تونل شرقی فاز دوم با سرعت تمام در حال انجام است.

   یعقوب وحیدکیا با اشاره به پیچیده بودن عملیات مهندسی و اجرا در تکمیل خط دوم بیان کرد: در مسیر حفاری با توجه به محدوده و بافت شهری گاهی نشست‌های اتفاق می‌افتد که مهندسان و متخصصان مجموعه در تلاش­اند با تحقیق و بررسی دقیق مشخصات فنی و اجرای و شناسایی این مواضع از این نشست‌ها جلوگیری کنند. از سوی دیگر بافت خاص زمین شناسی محدوده و مسیر و وجود تاسیسات شهری، دقّت و ظرافت خاصی را برای عملیات اجرایی می‌طلبد که به صورت شبانه روزی رفع کامل این موانع با علوم مهندسی مدرن و دانش تخصصی به روز همکاران و متخصصان رسالت مهم خانواده حمل ونقل ریلی تلقی می شود.


نوشته شده در   دوشنبه 27 فروردين 1403  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  168
PDF چاپ چاپ