پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 505
ماه : 38464
 
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402     |     کد : 1373

رشد ۳۰ درصدی بودجه سال آینده مترو تبریز؛

مطالعه و اجرای همزمان خط ۲ و ۳ متروی تبریز/ سهم ۴۸۰۰ میلیارد تومانی مترو در ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از مطالعه و اجرای هم زمان خط ۲ و ۳ مترو تبریز در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: به همین منظور در لایحه برنامه و بودجه پیشنهادی سال آینده ۳ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش امورارتباطات سازمان، یعقوب وحید کیا در جریان برگزاری یکصدو هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: برای مطالعه و  اجرای  خط دو در سال آینده ۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد و برای مطالعه و اجرای خط سه ۱۵۰ میلیارد و همچنین برای مطالعه خط چهار نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه بودجه مصوب سال جاری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: ۳۸۲ میلیارد تومان تحقق عملکرد ۸ ماهه این سازمان ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز احداث مسیر و ایستگاه با ۶۵۰ میلیارد تومان را از مهمترین اقدامات امسال خود برشمرد.

وی تامین همزمان تجهیزات سنگین و نیمه سنگین برای تمامی خطوط مترو تبریز را از دیگر اقدامات سازمان متبوع خود در سال جاری عنوان کرد.

به گفته وحیدکیا با لحاظ افزایش ۳۰ درصدی، بودجه پیشنهادی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز به ۴۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وحیدکیا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: توجه مدیریت شهری برای تداوم اجرای حساس ترین پروژه کلان تبریز وارد ابعاد تازه ای شده است و مصمم هستیم برای تقویت زیرساخت ها و استاندارد های جهانی تبریز به عنوان شهر انسان محور و پایدار گام های اساسی برداریم.

وی همچنین با اشاره به منابع درآمدی این سازمان در سال آینده گفت: ۷ میلیارد تومان از محل اجاره تاسیسات، ۱ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان از محل های کمک دولت، یارانه بلیط کمک شهرداری به هزینه ها،   میلیارد ۸۵۰ میلیارد توماناز محل فروش اموال، ۵۰۰ میلیارد تسهیلات، یکهزار میلیارد فروش اوراق مشارکت خواهد بود.

وحیدکیا با بیان اینکه ۳۱۱ میلیارد تومان هزینه جاری برای سال آینده پیش بنیی شده است اعلام کرد: برای تعمیر و نگهداری دارایی های ثابت خط یک در سال آینده ۱۸۷ میلیارد، احداث و تکمیل دپو و توقفگاه ۲۵ میلیارد برای پایانه لاله، تهیه و تجهیزات قطار هرینه های گمرکی خرید ناوگان ۲۰۰ میلیارد ، هزینه نظارت تصویری ۱۰۷ میلیارد، خرید تجهیزات دپو ۴۲۹ میلیارد برای کل خط یک تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: اجرای تقویم برنامه های وزرشی با ۷ میلیارد، ایجاد سامانه اطفای حریق ۳۵ میلیار، پله برقی خط یک با ۸۵ میلیارد، سامانه تهویه با ۲۰۰  میلیارد  برای خط یک، اجرای آب بندی ایستکاه ۱ میلیارد، توسعه گیت های مسافری ۲۰ میلیارد، خرید تجهیزات پایانه لاله خط یک ۴۲۹ میلیارد سال آینده از دیگر عملیات عمرانی سازمان در سال آینده است.

وحیدکیا خط با بیان اینکه اجرای خط دو، پروژه اصلی این سازمان در سال آینده است، ادامه داد: می خواهیم تا پایان شورای ششم، فاز اول خط دو را به اتمام برسانیم

وی همچنین با اشاره ه اینکه پیش بینی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز برای تکمیل فاز اول خط دو مبلغ ۱۳ هزار میلیارد است، اظهار امیدواری کرد: مصمم هستیم در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴ فاز اول خط دو به بهره برداری برسد.

وحیدکیا اعلام کرد: امسال آمار مسافرگیری قطار شهری با لحاظ بارش های برف و باران به ۷۰ هزار نفر رسید و این موضوع ضرورت توجه به زیرساخت های ریلی تبریز را مضاعف می کند

وی با تاکید بر اینکه مسافر پذیری خط دو در راس پنح خط مترو تبریز است، گفت: ضرورت دارد برای تکمیل آن منسجم عمل شود.

به گفته وحیدکیا پیمانکاران ایستگاه های آخونی و گجیل مشخص شده و قرار است عملیات عمرانی آن به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه پروژه تهویه خط یک به اتمام رسیده و اماده بهره برداری است، افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و قرار است در مواقع بحرانی و حادثه به کارگیری شود.

وحیدکیا همچنین بر ضرورت ارتقاء ظرفیت ۶۰ هزار نفری ایستکاه ها و ناوکان خط یک مترو اظهار کرد: ۴ رام قطار از ۶ رام در حال ساخت شرکت اریکو سم تبریز است و باید به محض اتمام تحویل شود.

وی عنوان کرد: سرفاصله زمانی فاز ۳ خط یک مترو تبریز را از ۱۵ اسفند از ۴۰ دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش خواهیم‌داد.

وحیدکیا گفت: سهم خط یک از بودجه سال آینده ۵۰۵ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود با صرف این اعتبار به بهره برداری برسد.


نوشته شده در   شنبه 28 بهمن 1402  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  199
PDF چاپ چاپ