پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 830
ديروز : 805
ماه : 42151
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1402     |     کد : 1305

مدیر عامل سازمان حمل ونقل ریلی خبر داد:

اتمام حفاری تونل در فاز اول خط دو از قراملک تا دانشسرا در آذر ماه سال جاری/ 14 کیلومتر حفاری در خط دو انجام یافته است / احداث ایستگاه های فاز اول خط دو در کنار حفاری تونل ها و بهره برداری از آن ها در سه ماهه اول سال 1404

یعقوب وحید کیا در مصاحبه برنامه تلویزیونی تبریزیم از اتمام حفاری تونل در فاز اول خط دو از میدان قراملک تا میدان دانشسرا در آذر ماه سال جاری خبر داد و زمان بهره برداری از فاز اول خط دو (حدفاصل میدان قراملک تا دانشسرا) را سه ماهه اول سال 1404 اعلام نمود.

به گزارش امور ارتباطات سازمان حمل نقل ریلی، یعقوب وحید کیا در مصاحبه برنامه تلویزیونی تبریزیم از اتمام حفاری تونل در فاز اول خط دو از میدان قراملک تا میدان دانشسرا در آذر ماه سال جاری خبر داد و زمان بهره برداری از فاز اول خط دو (حدفاصل میدان قراملک تا دانشسرا) را سه ماهه اول سال 1404 اعلام نمود.
    مدیر عامل متروی تبریز در گزارش آخرین وضعیت حفاری در خط دو اعلام کرد: دستگاه حفار از سمت غرب (قراملک) 9.5 کیلومتر حفاری نموده و تا دو ماه آینده، دستگاه TBM به میدان دانشسرا خواهد رسید و حفاری تونل در فاز اول خط دو به اتمام خواهد رسید. اما حفاری تونل در فاز دوم خط دو از سمت شرق تبریز(باغمیشه) 4.5 کیلومتر بوده و در مجموع  14 کیلومتر حفاری تونل در خط دو انجام یافته و کمتر از سه کیلومتر به پایان حفاری در این خط باقی مانده است.
    یعقوب وحید کیا به اطلاع رسانی صریح و شفاف در خصوص اتمام پروژه در ایستگاه های خط دو با نصب روزشمار تأکید کرد و گفت: همان طور که گفتیم در سه ایستگاه اول و دوم و هشتم ( قراملک، شهرک امام (ره) و دانشسرا) روز شمار اتمام پروژه نصب شد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال 1404 عملیات اجرایی این ایستگاه ها به اتمام رسیده و وارد فاز بهره برداری خواهد شد.. از سوی دیگر عملیات نصب روز شمار در سایر ایستگاه های فاز اول خط دو در هفته‌های آتی انجام خواهد گرفت تا خواسته اصلی شهروندان و اهالی و کسبه در جوار ایستگاه ها مبنی بر اعلام زمان دقیق اتمام عملیات احداث ایستگاه ها محقق گردد.
    وحیدکیا در خصوص منابع مورد نیاز برای اتمام ایستگاه ها نیز اعلام کرد: ما تا زمان بهره برداری حدود 10 تا 12 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که برای تأمین این منابع علاوه از شهرداری نیازمند حمایت همه جانبه دولت در تخصیص تسهیلات و منابع مالی از قبیل فاینانس و اوراق مشارکت هستیم و هر چقدر بتوانیم این منابع را سریع تر جذب نماییم قطعاً سرعت اجرایی نیز در سامان مطلوب احداث ایستگاه ها افزایش خواهد یافت؛ هر چند اهتمام و توجه ویژه استانداربه پروژه مترو قابل توجه است و مجموعه سازمان حمل ونقل ریلی نیز برای رفاه شهروندان در آینده ای نزدیک در تمام بخش های فنی و مهندسی به صورت شبانه روزی در تلاش و تکاپو هستند.
    مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز ضمن اشاره به پیگیری مسئولان شهری در اتمام پروژهای در دست اقدام مترو، تشریح کرد: در دو سال اخیر پروژه مترو جزو اهداف کاربردی و مهم شهرداری تلقی می شود که استانداری، اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز به جد پیگیر مرتفع شدن مشکلات اجرایی این پروژه بزرگ هستند و با قول مساعد شهردار کلانشهر تبریز مبنی بر تخصیص بودجه لازم برای اتمام پروژه و همکاری و پشیتبانی استانداری و اعضای شورای شهر، امیدواریم بتوانیم در زمان مناسب عملیات عمرانی و اجرایی خط دو را به شرط تامین منابع مالی به اتمام برسانیم. صنعت مترو فرآیندی را طی می کند که با لحاظ نمودن حجم کاری برای اتمام آن باید مترو سیستم و شاکله آن از تجهیزات متعدد تأمین گردد؛ از سوی دیگر با توجه به موقعیت ایستگاه ها، همکاری واحد مدیریت شهری و سازمان های مرتبط ضروری می نماید.
     گفتنی است خط دوم متروی تبریز به طول حدود 22.4 کیلومتر، در حال حاضر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده وضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی  و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعة این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مهر 1402  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  183
PDF چاپ چاپ