پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 458
ديروز : 1350
ماه : 76647
 
تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1402     |     کد : 1238

با حضور وزیر کشور و هیئت همراه برگزار می‌شود:

مراسم کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی خط 3 متروی تبریز

روز پنجشنبه 18 خرداد، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی خط 3 متروی تبریز توسط وزیر کشور و هیئت همراه برگزار می‌شود

به گزارش امور ارتباطات سازمان، همزمان با سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان‌شرقی، روز پنجشنبه 18 خرداد، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی تبریز توسط وزیر کشور و هیئت همراه برگزار می‌شود.
یعقوب وحیدکیا، ضمن اشاره به اهمیت حضور وزیر کشور در پروژه متروی تبریز عنوان کرد: خط 3 در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول 10 کیلومتر با 10 ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی 6 متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود. حداکثر عمق مسیر 27 متر از سطح زمین است که در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت 23 هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز 110 میلیون نفر پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط 1 و 2 و 4 نیز حائز اهمیت است. توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب، بخش اعظمی از جابه‌جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد. برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود بیست هزار و پانصد میلیارد تومان است.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 خرداد 1402  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  159
PDF چاپ چاپ