به گزارش امور ارتباطات سازمان، یعقوب وحیدکیا از بررسی جزء به جزء مشکلات و موانع پیش روی خط دو خبر داد و بازدیدهای میدانی از ایستگاههای خط دو را همراه با شهرداران مناطق و عوامل ذیربط، راه حل رفع موانع و سرعت بخشی به اتمام پروژه عنوان کرد.مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی ضمن اشاره به عدم توجه به پروژه خط دو به سبب تمرکز بر اتمام خط یک در سالهای گذشته، افزود: خط دو متروی تبریز، طولانیترین کریدور بین خطوط قطارشهری قلمداد میشود که مشکلات فراوانی در راستای تکوین و سامان آن وجود دارد. ما با بررسیهای میدانی گسترده و مکرر و دعوت و پیگیری از شهرداران مناطقی که محل ایستگاه های خط ۲ از حوزه استحفاظی آنان عبور میکند متوجه شدیم که مشکلات پیچیدهای گریبانگیر این پروژه است که تا این مشکلات با برنامهریزی منظم و دقیق و مهندسی شده برطرف نشود، نتیجه مطلوبی در اتمام پروژه متصور نمیگردد؛ به همین منظور، اقدام اول سازمان ضمن تمرکز بنیادی بر این پروژه، بررسی جزء به جزء این مشکلات با حضور مداوم در تکتک ایستگاه ها و مسیرهاست.
یعقوب وحیدکیا با اشاره به توجه و تأکید بر دستور شهردار کلانشهر تبریز مبنی بر اینکه فاز اول خط دو- حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا- باید در زمان مدیریت فعلی در مدار بهرهبرداری قرار گیرد، اذعان داشت: در راستای پایان بخشیدن به انتظار چندین ساله شهروندان، مجموعه متروی تبریز، با تمام قدرت در کارزار عملیات عمرانی و اجرایی حضور مداوم دارد تا در خردادماه ۱۴۰۲، زمان بندی دقیق اتمام ایستگاههای فاز اول را به مردم اطلاع رسانی نماید.
یعقوب وحیدکیا در پایان به پیچیدگی ها و محدودیتهای خاص متروسیستم نیز اشاره کرد و گفت: بازدیدهای میدانی و پایشهای مستمر و شبانه روزی اخیر باعث شده تا بخش اعظمی از مشکلات پیچیده پیش روی خط دو حل شود تا ما بتوانیم در خردادماه ۱۴۰۲ به مردم با صداقت تمام، زمان دقیق اتمام پروژه را با نصب روزشمار در روزهای آتی اعلام نماییم؛ از این رو، بنده از تکتک همکاران عزیز، پیمانکار خط ۲ و مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز اعم از شهرداران مناطق و مدیران کل از جمله مدیرکل املاک شهرداری تبریز تشکر و قدردانی میکنم.
گفتنی است خط ۲ متروی تبریز، مشکلاتی مانند بحث تملکات در پیرامون ایستگاهها، تعطیلی چندین ساله ایستگاهها و از همه مهمتر مشکلات قراردادی با پیمانکار دارد که در چند ماه اخیر و در وضعیت کنونی، همه موارد با برنامهریزی منظم و مهندسی شده در حال حل شدن است و با رفع موانع مذکور سازمان حمل ونقل ریلی برآن است تا برای اولین بار بعد از ۱۲ سال از آغاز پروژه خط ۲، با نصب روزشمار و اعلام زمانبندی در خردادماه ۱۴۰۲ اصناف و کسبه اطراف ایستگاهها و شهروندان گرامی را از بلاتکلیفی و آینده مبهم اتمام پروژه رها سازد و تمرکز و سرعت بیشتری به کارهای اجرایی آن بخشد و مطالبه به حق شهروندان را عملی سازد.