به گزارش امور ارتباطات سازمان، یعقوب وحیدکیا از شروع بکارمجدد دستگاه حفار( TBM )تونل غربی بعد از تامین تجهیزات و اورهال خبرداد مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی ضمن اشاره به حفاری دستگاه TBM غربی از قسمت قراملک به طول ۸۴۲۰ متر عنوان کرد: این دستگاه حفار در موقعیت کنونی تا ایستگاه ۶ خط دو (گجیل) پیش رفته و نیاز به تامین تجهیزات و اورهال داشت که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص و تأمین آن تجهیزات، اقدامات لازم صورت گرفت و دستگاه حفار آماده حفاری و ایجاد تونل باقی مانده تا میدان دانشسرا است وی در پایان افزود پروژه مترو یکی از پیچیده ترین و پرکارترین پروژه های ملی تلقی می شود که سامان آن نیاز به تلاش شبانهروزی دارد. مجموعه متروی تبریز از سال گذشته همت خود را برای سرعت بخشی به این پروژه مهم شهری گمارده تا با تکمیل ایستگاهها و اتمام پروژه با زمانبندی مشخص بتواند انتظار چندین ساله شهروندان را در داشتن یک سیستم حمل و نقل عمومی و پاک به پایان رساند. از همین رو در سیاست جدید مدیریت شهری تلاش کردیم تا با نصب روزشمار اتمام پروژه، صادقانه به مردم اطلاع رسانی کنیم. گفتنی از فاز اول خط ۲ به طول ۱۰ کیلومتر از سمت قراملک آغاز شده و با عبور از شهرک امام، دامپزشکی، آخونی، قره آغاج، گجیل، بازار به میدان دانشسرا ختم می گردد؛ این پروژه از لحاظ قرارداد با پیمانکار مشکلاتی نیز داشت که فرآیند رفع آن مشکلات انجام شده و پیمانکار نیز با التزام ویژه نسبت به اتمام پروژه در تلاش است. همّت مجموعه شهرداری و مترو، بهرهبرداری فاز اول خط دو حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا تا دو سال آینده است.