پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 445
ماه : 38269
 
تاریخ : شنبه 26 آذر 1401     |     کد : 1113

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز:

توسعه حمل‌ و نقل درون‌شهری نیازمند توجه دولت است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی توسعه حمل‌ونقل درون‌شهری را نیازمند توجه دولت به این حوزه دانست.

به گزارش امورارتباطات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا در مراسمی که امروز به مناسبت گرامیداشت روز حمل‌ونقل برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه حمل‌ونقل امسال اتفاقات خوبی همانند افتتاح ایستگاه گازران و لاله با حمایت های بی دریغ شهردار تبریز اتفاق افتاده است.

 

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از آلودگی هوای شهرها، افزود: ۷۵ درصد مردم کشور در شهرها زندگی می‌کنند اما استراتژی مدیریت کشور بیشتر متمرکز بر حمل‌ونقل بین شهری و ترانزیتی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به روند کاهشی آمار تصادفات درون شهری در شهرهای کشور در ۲۰ سال گذشته، گفت: به‌رغم کاهشی بودن آمار تصادفات در دو دهه اخیر، متاسفانه از سال ۱۳۹۹ این رقم سیر صعودی به خود گرفته که نیازمند توجه جدی دولت به این مقوله است.
وی با بیان اینکه طبق آمار اعلامی روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، اظهار کرد: با صرفه جویی و کاهش ۱۰ درصدی این آمار می‌توان حمل‌ونقل عمومی شهرها را توسعه داد
وحیدکیا با اشاره به آمار یک میلیونی تولید خودروی داخلی در ۹ ماه سال‌ جاری، اذعان کرد: در این مدت تنها ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای توسعه حمل‌ونقل عمومی تولید شده که پاسخگوی نیاز شهرهای کشور نیست.
وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت نیروگاه تبریز مبنی بر سهم ۷۵ درصدی خودروها از آلودگی هوای تبریز، افزود: سهم آلایندگی خودرویی ۶۴ درصد است و طبق آمار در تبریز روزانه دو میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: با این حال روزانه سه هزار تن مازوت سوزی توسط نیروگاه تبریز انجام می‌شود که مضرات زیادی برای شهر و سلامت شهروندان دارد و موجب آلودگی هوا می شود.


نوشته شده در   شنبه 26 آذر 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  94
PDF چاپ چاپ