به گزارش امور ارتباطات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، فریدون بابایی اقدم در حاشیه آیین افتتاح ایستگاه گازران (شماره ۱۴) خط یک متروی تبریز گفت: در دوره ششم شورای شهر تمرکز ما بر پروژه های نیمه تمام بوده و در این مدت با تلاش های شهرداری تبریز در طی دو ماه گذشته شاهد اتمام دو رو گذر نیمه تمام و ایستگاه های مترو هستیم.
وی با اشاره به هزینه کرد بالغ بر 250 میلیارد تومان برای اتمام این ایستگاه گفت: وقتی فعالیت ها در زیر زمین انجام می شود کمتر برای مردم ملموس است، برای نمونه همین ایستگاه 25 متر زیر زمین کار شده و در ده متری این ایستگاه آب های سطحی را داریم و چشمه گازران نیز از چشمه های پر آب و مشهور تبریز است، از این رو آب بندی ها با ملاحظات خاص فنی و تخصصی در این پروژه انجام شده است.
بابایی اقدم، افزایش هزینه پروژه های شهری در طی سال های اخیر را نیز یاد آور شد و افزود: سال های پیش هر کیلومتر مترو را با هزینه کرد 50 میلیارد تومان آغاز کرده ایم و امروز هر کیلیومتر ساخت مترو بالغ بر 1200 میلیارد تومان هزینه در پی دارد.
وی با اشاره به اتمام بیش از 96 درصدی خط یک مترو تبریز گفت: مترو می تواند در آینده سهم قابل توجهی را در جابجای شهروندان داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز، خواستار حمایت های دولت از تخصیص اعتبار و اخذ فاینانس خط دو مترو تبریز شد و ادامه داد: تامین فاینانس خط دو یکی از درخواست های اصلی ما از استاندار محترم است.