پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 532
ماه : 36552
 
تاریخ : پنجشنبه 17 شهريور 1401     |     کد : 1033

در نشست مشترک سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز مطرح شد؛

توسعه همکاری‌های مشترک تبریز و ترکیه در حوزه حمل و نقل

در نشست مشترک سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بر توسعه همکاری‌های مشترک ترکیه و تبریز در زمینه مدیریت شهری و حوزه حمل و نقل تأکید شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در این نشست با اشاره به جایگاه تاریخی شهر تبریز گفت: تبریز به عنوان یک شهر تاریخی جایگاه ویژه‌ای را در تجارت دارد و ما  تلاش می‌کنیم تا زیر ساخت‌های مورد نیاز را برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شهر تبریز در این خصوص فراهم سازیم. 
دکتر یعقوب وحید کیا، ضرورت بررسی دقیق همکاری‌های مشترک برای تعاملات بیشتر در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل را یاد آور شد و گفت: در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم.
وی مدیریت هوشمند شهری و حمل و نقل هوشمند را مورد تأکید قرار داد و افزود: در خصوص حمل و نقل هوشمند  و مدیریت هوشمند شهری از لحاظ بحث‌های های نرم‌افزاری و سخت افزاری می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریزبا اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی و امکان توسعه همکاری‌های فی مابین ترکیه و تبریز گفت: خط ۴ مترو تبریز به شکل تراموا پیش بینی شده است و می‌توانیم در این خصوص نیز همکاری‌های مشترک را داشته باشیم.
وحید کیا پتانسیل‌های منطقه آزاد ارس را نیز برای توسعه همکاری‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: برای توسعه همکاری‌ها در خصوص ورود  تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیز بهره‌مند شویم.
وی افزود: امیدواریم با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتباطات تنگاتنگ در حوزه حمل و نقل بین شهر تبریز و ترکیه باشیم.

وی ادامه داد: بحث حمل و نقل به صورت جامع از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی مورد توجه ما است و جلسات مشترک کارشناسی تشکیل و همکاری‌های مشترک را خواهیم داشت.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز بر گسترش همکاری‌های مشترک شهر تبریز و ترکیه در زمینه توسعه حمل و نقل تأکید کرد.
چتین تانر اظهار کرد: با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و ترکیه ما می‌توانیم همکاری‌های بیشتری را در دیگر بخش‌ها نیز داشته باشیم.
وی گفت: امروز همکاری‌های مشترک در حوزه حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و با وجود پتانسیل‌های برجسته شهرداری تبریز امیدواریم این نشست شروع همکاری‌های مشترک باشد.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 شهريور 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  173
PDF چاپ چاپ