پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 440
ماه : 38152
 
تاریخ : پنجشنبه 17 شهريور 1401     |     کد : 1032

مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور:

مرکز آموزش وسیمولاتور قطار شهری تبریز می تواند به عنوان قطب آموزشی مطرح شود / ناوگان جدید به شهر تبریز تزریق می شود

مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور گفت: با توجه به ظرفیت های موجود مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز  در شمال غرب کشور می تواند به عنوان قطب آموزشی مطرح شود .

به گزارش امور ارتباطات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، دکتر پوریا محمدیان یزدی در بازدید از مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز اظهار کرد: امروز بازدیدی را از مرکز آموزش قطارهای درون شهری در شهر تبریز داشتیم اتفاقات خوبی افتاده است و کیفیت آموزش در حد استاندارد های مناسبی قرار دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا درخواست تبریز مبنی بر گرفتن مجوز آموزش راهبری اخذ شده است، بر اساس چک لیست های موجود امکانات آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از اعزام تیم های کارشناسی به شهر تبریز تصمیم نهایی در خصوص مجوز ها اعلام می شود. 
محمدیان با اشاره به کیفیت قابل توجه آموزش در این مرکز گفت: آنچه که بحث آموزش راهبری را در تبریز از دیگر استان ها متمایز کرده است دستگاه شبیه سازی است که در مجموعه مرکز آموزش راهبری شهر تبریز قرار دارد.
وی ادامه داد: این دستگاه با استاندارد های روز طراحی و اجرا شده است و می تواند به عنوان ابزار آموزش نوین در این حوزه  متمایز از دیگر مراکز آموزشی که در سطح کشور از ما مجوز گرفته اند عمل کند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور با تاکید بر ضرورت توجه به زیر ساخت های بهره برداری مترو اظهار کرد: با توجه  به بازدیدی  که در طی دو روز از زیر ساخت ها از جمله دپوی ائل گلی و دپوی لاله داشتیم خوشبختانه امکانات خوبی وجود دارد  و امکانات در حد مطلوبی قرار دارد و ان شاالله با بررسی های صورت گرفته در طی دو تا سه ماه آینده در خصوص مجوز های رسمی جلسات تشکیل می شود و با این اتفاق قطار شهری تبریز در شمال غرب کشور می تواند به عنوان قطب آموزشی مطرح شود.
محمدیان افزود: تبریز در ابتدای گام حمل و نقل ریلی قرار دارد و  با توسعه خطوط و کیفی سازی آموزش می تواند جزو شهرهای پیشرو کشور باشد.
وی از سهم تبریز از ناوگان جدید قطار شهری خبر داد و گفت: قرارداد خرید واگن پایدار است و شهرداری تبریز نیز در این قرار داد جاری مشارکت فعالی داشته است از این رو سهمی که باید در این قرارداد برای شهرداری تبریز لحاظ شود در نظر گرفته شده است و با توجه به تولیدی که کارخانه خواهد داشت ناوگان جدید به شهر تبریز نیز تزریق می شود .
مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور خاطرنشان کرد: با مساعدتی که در مباحث تامین مالی خواهیم داشت، طبق برنامه ای که برای دیگر کلانشهر ها نیز در نظر گرفته شده است روند عملیات عمرانی در خط دو نیز تسریع  می شود و در خصوص خط چهار این امکان وجود دارد که برای اولین بار صدور مجوز تراموا به  شهر تبریز داده شود.
وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر تبریز گفت: افق مطالعه تبریز در 1400 تمام شده است و امروز برای تصمیم گیری نیاز به مطلعات جدید با افق 15 ساله داریم و امیدواریم هر چه سریع تر با انتخاب مشاور ظرف یک سال آتی برنامه حمل و نقل ترافیک 15 سال آینده تدوین و اقدامات توسعه ای در این برنامه در نظر گرفته شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 شهريور 1401  توسط   کارشناس روابط عمومی    تعداد بازدید  152
PDF چاپ چاپ