پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 440
ديروز : 1106
ماه : 39392
 
تاریخ : چهارشنبه 15 اسفند 1397     |     کد : 652

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه خبر داد:

اتمام خاکبرداری و فونداسیون و اجرای بخش عمده سکوی مسافری ایستگاه قونقا در کمتر از ۸ ماه

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه گفت: در حال حاضر و مطابق برنامه ریزی انجام شده و سناریوی بهره برداری از فاز ۳ خاکبرداری و اجرای فونداسیون ایستگاه قونقا به اتمام رسیده و بخش عمده ای از سقف اول این ایستگاه در کمتر از هشت ماه بتن ریزی شده و ان‌شاءالله تا پایان سال کل سقف اول نیز بتن ریزی خواهد شد.

رضا زائر در حاشیه بازدید شبانه مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از عملیات عمرانی در خط یک مترو با اشاره به عملیات عمرانی که در ایستگاه 13(قونقا) و در زیر میدان قونقا در حال انجام است گفت: با اتمام بتن ریزی سقف اول و سکوی مسافری این ایستگاه که با تلاش شبانه روزی مهندسین تکنسین ها و کارگران زحمت کش در حال انجام است امکان عبور قطار از این ایستگاه به سمت انتهای خط یک ( به سمت لاله ) فراهم خواهد گردید.
وی در خصوص ایستگاه 14 (گازران) نیز گفت : در چندین ماه گذشته با فعالیت های شبانه روزی که در این ایستگاه نیز انجام شده خاکبرداری و اجرای فونداسیون رو به پایان بوده و قسمتی از سقف نیز بتن ریزی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و وجود ساختمان های بلند طبقه در کنار ایستگاه عملیات اجرایی را با دشواری های روبروی کرده بود که با همت تمامی عوامل پروژه بدون کوچکترین خطر و مشکلی پروژه در حال انجام است.
زائر در خصوص ایستگاه 15(لاله) گفت : امشب در این ایستگاه بتن ریزی دیوار ایستگاه تا تراز سقف اول به اتمام رسید و عملیات احداث سقف اول ایستگاه تا پایان هفته جاری پایان می یابد. همچنین با برنامه ریزی انجام شده ریل گذاری این ایستگاه نیز همزمان در حال اجرا بوده و تلاش خواهیم کرد ریل گذاری تا پایان سال در این ایستگاه نیز اجرا گردد.
 
زائر افزود در چندین ماه گذشته با وجود مشکلات مالی خوشبختانه کار های بزرگی در جهت اتمام خط یک انجام شده که آمار ها نیز موید این فعالیت ها می باشد به طور مثال در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۳۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹ هزار تن میلگرد مصرف گردیده و روزانه بیش از هزار نفر در پروژه مشغول می باشد که امید است با تامین مالی مناسب و متناسب سرعت اجرای پروژه کاهش نیافته و شاهد اتمام خط یک در آینده نزدیک باشیم.
 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 اسفند 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  379
PDF چاپ چاپ