پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 532
ديروز : 1539
ماه : 38037
 
تاریخ : سه شنبه 1 آبان 1397     |     کد : 606

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

18هزار میلیارد ریال برای خط یک قطار شهری تبریز هزینه شد

18هزار میلیارد ریال برای خط یک قطار شهری تبریز هزینه شده است.


مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از هزینه کرد 18 هزار میلیارد ریالی برای اجرای خط یک متروی این شهر تا به امروز خبر داد.

مهندس مصطفی مولوی  فرد در جریان بازدید اصحاب رسانه از روند اجرای خط یک و 2 قطار شهری تبریز افزود: قطار شهری تبریز در 4 خط در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور مصوب شده است و تلاش می شود خط پنجم نیز به تصویب برسد.

وی با اشاره به آغاز پروژه قطار شهری تبریز گفت: نزدیک به دو ‌دهه است که فعالیت سازمان قطار شهری در تبریز آغاز شده است و در گذر زمان پروژه قطار شهری در تبریز به داستان تبدیل شده است.

مولوی با تاکید بر مطالبه گری اصحاب رسانه در موضوعات شهری خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته مطالبه  از سوی رسانه ها آنگونه که باید و شاید انجام نگرفته است و مسئولان بالادستی نیز توجه کافی به این موضوع نداشته اند، اگر در گذشته و در زمان تعریف شده این پروژه به نتیجه می رسید بدون شک نیازی به احداث پل های عظیمی که در حال حاضر شاهد آنها هستیم نبود و‌هزینه بطور چشمگیری کاهش می یافت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به مشخصات خطوط مختلف مترو تبریز گفت:  خط یک این طرح به طول 17.2 کیلومتر با احداث 18 ایستگاه از میدان ائل گلی تا ایستگاه لاله در 3 مرحله اجرا می شود و 11 ایستگاه این خط به بهره برداری رسیده است.

وی یادآوری کرد: خط 2 نیز به طول 22.4 کیلومتر با 20 ایستگاه از منطقه قراملک تا میدان بسیج اجرا می شود که تا کنون حدود 4.8 کیلومتر از این خط حفاری شده است.

مولوی از آغازحفاری خط دوم قطار شهری با استفاده از دستگاه دوم حفاری T.B.M طی روزهای آتی خبر داد و افزود: تلاش می شود این خط تا منطقه خاوران و باسمنج توسعه یابد تا به ساکنان حومه تبریز نیز خدمات ارائه دهد.

وی گفت: خط سوم این طرح به طول 15 کیلومتر با 14 ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز تا پایانه اتوبوس های بین شهری اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه اظهار داشت: خط 4 قطار شهری تبریز به طول 15.4 کیلومتر از میدان آذربایجان تا منطقه یوسف آباد اجرا می شود که مطالعات آن انجام شده و مسیر این طرح نیز در حال بازبینی است.

مولوی افزود: خط 5 قطار شهری تبریز نیز در صورت تصویب از ایستگاه لاله تا خسروشهر اجرا می شود تا مسافران برون شهری این منطقه را جابجا کند و از ترافیک این منطقه بکاهد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر اصحاب رسانه و مدیران اجرایی گفت:  انتظار داریم اصحاب رسانه  اتمام این پروژه بزرگ را به مطالبه ای عمومی تبدیل کنند و از سوی دیگر در بحث انتقال اخبار و گزارش ها براساس اصول فنی و اطلاعات کامل قضاوت کنند چرا که یک خبر غیر تخصصی در شرایط فعلی کشور که مردم با مشکلات عدیده ای روبرو هستند باعث ترس مضاعف در مردم می شود در صورتی که اتاق ما همیشه به روی خبرنگاران باز است و در مواجه با سوالات خاص می توانند از ما جویا شوند تا به صورت فنی و تخصصی به سوالات پاسخ داده شود.



نوشته شده در   سه شنبه 1 آبان 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  224
PDF چاپ چاپ