پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 338
ماه : 37864
 
تاریخ : پنجشنبه 3 مرداد 1392     |     کد : 201

مصاحبه با قائم مقام سازمان قطار شهری تبریز جناب آقای مهندس بیت ا... فیضی در خصوص اطلاعات واگن های خ

به لطف الهی از زمان مدیریت جناب آقای مهندس انصاری و همکاران سازمان، فعالیت های چشمگیری در ساخت متروی تبریز اتفاق افتاد که اثرات بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری در آینده نزدیک در شهرعزیزمان تبریز خواهد گذاشت که بنده فقط به چند مورد عمده در بخش ناوگان و تأمین واگن اشاره می کنم.

1)     اختصاص 180 دستگاه واگن از 315 دستگاه واگن خریداری شده از کشور چین که با تلاش و پیگیری  خستگی ناپذیر مدیر عامل محترم که انصافاً یک کار بسیار با ارزش بود تحقق یافته و اگر امروز قرار بود این واگن ها خریداری شود بالای 40میلیارد ریال برای هر واگن می بایست اضافه پرداخت می شد. در حالی که هر واگن با قطعات یدکی و ابزار مخصوص، دوران گارانتی و آموزش و ... به مبلغ 15 میلیارد و دویست میلیون ریال  خریداری شده است. یعنی سهم تبریز از 105 دستگاه به 180 دستگاه افزایش یافته و 75 دستگاه بیشتر از سهم شهرهای اصفهان و شیراز، برای تبریز اختصاص یافته و بیش از 1900 میلیارد ریال صرفه جوئی شده است. و تبریز از لحاظ تامین واگن که کار بسیار مشکلی است، بی نیاز گشته و با توجه به همخوان نمودن مشخصات واگن خط دو با خط یک که باعث شده با افزایش سهم خرید تبریز، حتی در خط دو نیز نیاز سازمان به واگن مرتفع گردد.

2)     215 دستگاه واگن خریداری شده، در تبریز تولید خواهد شد که قرار بود در شهرهای دیگر (تهران و اراک) تولید شود.این موضوع بسیار با اهمیت است زیرا باعث اشتغال زایی در شهر شده و توان فنی و صنعتی شهر را بالا خواهد برد و از طرف دیگر مشکل تعمیراتی واگن های فعال را مرتفع خواهد نمود و درآمد بسیار خوبی برای شهرمان حاصل خواهد شد و همچنین تأمین واگن در خطوط بعدی را فراهم خواهد ساخت که این به نوبه ی خود بسیار با ارزش و غرور آفرین است.

امید است با عنایت الهی و همراهی تمام مسئولین محترم، روند ساخت متروی تبریز با سرعت مضاعف ادامه یافته، و با بهره برداری خطوط مشکل ترافیکی این شهر تا حدودی برطرف شود.



نوشته شده در   پنجشنبه 3 مرداد 1392  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  2799
PDF چاپ چاپ