به گزارش امور ارتباطات سازمان، یعقوب وحیدکیا از آمادگی شرکت CGGC برای فاینانس و اجرای خطوط سه و چهار متروی تبریز خبرداد.
مدیرعامل سازمان ضمن اشاره به اهتمام استانداری آذربایجان شرقی برای حضور نمایندگان شرکت (China energy international Group ) بیان کرد: این شرکت در زمره صد شرکت معتبر دولتی کشور چینی است که با حضور در متروی تبریز، توانمندیهای شرکت خود را معرفی نمودند و همچنین با مشخصات فنی خطوط سه و چهار قطار شهری تبریز نیز آشنا شدند.
یعقوب وحیدکیا از آمادگی این شرکت برای فاینانس و اجرای خطوط با مشارکت پیمانکاران و تامین کنندگان داخلی خبر داد وگفت: مجموعه متروی تبریز از این پیشنهاد درچهارچوب موازین و قوانین کشور استقبال میکند.
مقرر شد شرکت CGGC طی هفته آینده درخواست کتبی خود را به سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز اعلام کند.
گفتنی است خط ۳ در امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۰ کیلومتر و شامل ۱۰ ایستگاه از ترمینال بزرگ تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی در منطقه میارمیار با خطوط ۱ و ۲ دارای ایستگاه تبادلی بوده و پس از عبور هسته مرکزی شهر به طرف مرکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا کرده و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوانشهر منتهی میشود.
و خط ۴ نیز به صورت لوپ به طول 15.4 کیلومتر، شامل 21 ایستگاه از میدان آذربایجان آغاز و پس از عبور از میدان جهاد (نصف راه)، در مسیر آزادی(کمربندی) از چهارراه آبرسان و بیلانکوه و چهارراه عباسی عبور کرده و به انتهای خیابان شهید رجایی جنب اتوبان پاسداران ختم می شود. از ویژگیهای منحصر به فرد این خط، طراحی آن به صورت لوپ بوده و حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی متروی تبریز است. در طرح توسعة خط سه و چهار، اتصال این خطوط به فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز به طول شش کیلومتر در نظر گرفته شده است.