به گزارش امور ارتباطات سازمان حملونقل ریلی، یعقوب وحیدکیا از اعلام زمانبندی و نصب روزشمار اتمام ایستگاههای فاز اول خط دو در خرداد ماه 1402 و نیز فعّال نمودن عملیات اجرایی و عمرانی تمامی این ایستگاهها – که برخی در سالهای قبل غیر فعال بودند- خبر داد. یعقوب وحیدکیا به صداقت در اطلاعرسانی شفاف به شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری امروز با نصب روزشمار اتمام پروژه، تسریع عملیات عمرانی را سرلوحه خود قرار داد و این امر نشان داد که شهروندان از اعلام زمانبندی بسیار خرسند بوده و سطح اعتماد آنها نیز افزایش یافت؛ متروی تبریز نیز در ادامة همین سیاست در سال 1401، ایستگاههای یک، دو و هشت خط دو را که طی سالهای گذشته تعطیل شده بود، وارد فاز اجرایی نمود و برآن است که تا با اعلام زمانبندی اتمام پروژه و نصب روزشمار در ایستگاههای فاز اول خط دو در خرداد ماه 1402، نسبت به تکمیل و تسریع عملیات اجرایی و عمرانی این ایستگاهها همّت گمارد. مدیرعامل سازمان همچنین به هدایت آبهای زیرزمینی شفتهای پشتیبان از جمله در ایستگاه 5 خط دو (خیابان قدس، قرهآغاج، روبهروی بیمارستان امیرالمؤمنین) و نیز گلایه شهروندان آن منطقه نسبت به راکد ماندن پروژه در طول سالهای گذشته اذعان داشت: مجموعة سازمان حمل و نقل ریلی بعد از اتمام خط یک، تمام توجه خود را به عملیات عمرانی و اجرایی خط دو معطوف کرده است و در تلاشیم با رفع مشکلات خط دو، تمامی ایستگاههای فاز اول خط دو را وارد فاز عملیاتی و اجرایی نماییم تا در دو سال آینده آن را در مدار بهرهبرداری قرار دهیم؛ این ایستگاهها طی سالهای گذشته غیرفعال بود. ایستگاه قره آغاج (روبهروی بیمارستان امیرالمومنین) نیز به صورت جدی فعال شده و به عنوان شفت پشتیبان، عملیات حفاری تونل را پشتیبانی میکند؛ واضح است برای ایجاد شفت، آبهای زیر سطح زمین در آن محل باید استخراج شود؛ برنامهریزی برآن است که این آبها در چرخهای مانند فصل تابستان با همکاری عوامل دیگر در مجموعة شهرداری برای آبیاری فضای سبز بهرهگیری میشود و در این چرخه به زمین باز میگردد و لازم است حجم دیگر آن نیز از طریق شریان آبی از طریق عوامل ذیربط مانند شرکت آب وفاضلاب هدایت میشود؛