پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 297
ماه : 36835
 
تاریخ : يکشنبه 25 خرداد 1399     |     کد : 772

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه:

عملیات خاک برداری ایستگاه میدان قونقا به سال ۹۰ مربوط است/ فعالیت عمرانی در این ایستگاه با هماهنگی میراث فرهنگی ادامه دارد

مدیر خط یک قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به انتشار تصویری با مضمون وجود اسکلت در حفاری های ایستگاه میدان قونقا گفت: عملیات اجرایی این ایستگاه در سال ۹۰ شروع شده است و حفاری شمع و خاک برداری در همان سال ها انجام شده و در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصدی این ایستگاه هستیم.

مهندس رضا زائر با اشاره به عبور قطار از این ایستگاه گفت: سازه ایستگاه ماه ها پیش به اتمام رسیده و قطار به صورت ایستگاه عبوری از آن عبور می کند.
وی ادامه داد: با پیشرفت قابل ملاحظه ای عملیات عمرانی در این ایستگاه هم اکنون در مرحله اجرای نازک کاری و دسترسی که در جلوی پاساژ وسکانیان قرار گرفته است هستیم.
زائر وجود اسکلت در این محدوده را به دلیل وجود مقابر در قدیم الایام قابل پیش بینی دانست و گفت: باتوجه به اینکه قدیم این محل قبرستان بوده و  در دوره احداث باغ گلستان با تخریب جدی مواجه شده، بر همین اساس احتمال اینکه موارد مشابه وجود داشته باشد، محتمل است.
وی با تاکید بر هماهنگی سازمان قطار شهری تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کارشناس های سازمان میراث فرهنگی امروز نیز بازدیدی از این ایستگاه داشتند و با هماهنگی این سازمان فعالیت های عمرانی در این ایستگاه با جدیت در حال انجام است و در ماه های اخیر با چنین صحنه ای مواجه نشدیم و در صورت رویت نیز با نظر و نظارت این سازمان اقدام های لازم انجام می‌شود.
 


نوشته شده در   يکشنبه 25 خرداد 1399  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  259
PDF چاپ چاپ