پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 440
ماه : 38152
 
تاریخ : چهارشنبه 4 دي 1398     |     کد : 736

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

پیشرفت پروژه قطار شهری تبریز تخصیص اوراق مشارکت ویژه ای را طلب می کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه قطار شهری تبریز گفت: با توجه به بازدیدی که از پروژه قطار شهری تبریز داشتیم به منظور تسریع و تسهیل فعالیت های صورت گرفته تخصیص اوراق مشارک ویژه مورد نیاز است.

مهدی جمالی نژاد در بازدید از فاز سه خط یک متروی تبریز خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای تخصیص اوراق مشارکت امسال ۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته که رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود کاهش داشته است اما امیدواریم این موضوع در مجلس تعدیل شده و به میزان سال گذشته افزایش یابد.
وی ادامه داد:علیرغم اینکه در طی سالهای گذشته در کلانشهر تبریز در بحث حمل و نقل ریلی از دیگر کلانشهرها عقب بود در طی دو سال گذشته با قدرت بیشتری فعالیت ها در جریان بوده و امروز شاهد دوشیفته بودن فعالیت ها هستیم، برخی از شهرها مثل مشهد اگر از کلان شهری همچون تبریز جلو افتادند به خاطر اوراق قابل توجهی بود که در سال‌های دور دریافت کردند و امثال امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مبلغ قابل توجهی اوراق در اختیار شهر تبریز قرار گیرد تا موتور محرکی برای پروژه باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از حمل و نقل ریلی به عنوان گرانترین حمل و نقل ها نام برد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی زیرساخت های خاص خود را طلب می‌کند از این رو به عنوان یکی از حمل و نقل های گران‌قیمت شناخته شده است و این موضوع حمایت های ویژه شهرداری و وزارت کشور را طلب می‌کند.
وی ادامه داد: با سهمیه بندی بنزین یکی از موضوعاتی که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت استفاده از حمل و نقل عمومی بوده است و بدون شک زیرساخت‌های این موضوع باید تسهیل و تسریع شود و به حق کلانشهرها نیز دغدغه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را جدی گرفته و مصمم به ارائه خدمات بیشتر در این راستا هستند.
جمالی نژاد استفاده از فضاهای ایستگاهی برای تولید ثروت توسط شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی شهرداری ها می توانند با ادارات دولتی همچون راه و شهر سازی کارهای جدیدی را برای تولید ثروت و مقدمه‌ای برای تسریع پروژه مترو آغاز کنند، استفاده از فضاهای ایستگاهی برای تولید ثروت در کنار اوراق مشارکت می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت حمل و نقل ریلی در شهرها داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمامی پروژه ها باید مورد توجه قرار گیرد و صرفاً در پروژه های کلان خلاصه نشود چرا که با سپردن پروژه‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور مردم را در تمام پروژه ها شاهد خواهیم بود و امیدواریم شهرداری ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند.



















 


نوشته شده در   چهارشنبه 4 دي 1398  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  349
PDF چاپ چاپ