پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 531
ديروز : 1301
ماه : 38758
 
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1398     |     کد : 710

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خبر داد

سوت قطار در ایستگاه نور (ایستگاه پایانی خط یک) به صدا در آمد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از به صدا درآمدن سوت قطار در ایستگاه نور ( ایستگاه ۱۸ و پایانی خط یک قطار شهری تبریز) خبر داد

مصطفی مولوی در آیین تجلیل از تلاشگران مترو اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه تمامی پرسنل سازمان قطار شهری تبریز و حومه و پیمانکاران و مشاوران مشغول در خط ۱ ، روز گذشته ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۸، به همراه پرسنل این مجموعه و مدیران شرکت بهره برداری از ایستگاه ۱۱ سوار قطار شدیم و با طی مسیر و توقف در ایستگاه های ۱۲ تا ۱۸ بدون هیچگونه ایرادی قطار به ایستگاه پایانی خط یک رسید.
وی ادامه داد: با همراهی جمع مستان و عاشقان خدمت سوت قطار را به صدا درآورده ایم و به صورت عملی صدای صوت قطار و مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل در فضای دپوی لاله در هم آمیخت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال ۱۳۲۸ نفر در پروژه خط ۱ و ۲ قطار شهری گفت: همان طور که می دانید صنعت مترو و کارگاه های اجرایی آن همچون بنگاه اقتصادی و دانشگاه است به طوری که در حال حاضر تعداد شاغلین در خط ۱ و ۲ قطار شهری هزار و سیصد و بیست و هشت نفر است.
مولوی با تاکید بر ضرورت ارتباط دوسویه سازمان قطار شهری و دانشگاه‌ها گفت: در طول یک و نیم سال گذشته به طور متوسط ماهانه دو گروه از دانشجویان از کارگاه‌های قطار شهری بازدید داشتند.
وی خاطرنشان‌کرد: صنعت مترو در کشور ما صنعتی نوپا و جدید است و امروز از نظر ابنیه و مسیر تقریباً به خارج وابستگی نداریم اما در بقیه سیستم های مترو از جمله ناوگان، تجهیزات و ... باید تلاش کنیم تا وابستگی به خارج را به حداقل برسانیم.
مولوی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی ایستگاه ها گفت: از تمامی پیمانکاران و مشاوران خواهش داریم تا از کپی‌کاری خودداری کنند، متاسفانه در بحث معماری ایستگاه‌ها تاریخ و تمدن شهر کهن مورد غفلت قرار گرفته است و میتوانیم هر ایستگاه را به موزه تبدیل کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مهندسی ارزش و استفاده از فناوری های جدید در فرایند اجرا گفت: با تغیبر روش اجرا در ایستگاه ۱۶ کاهش ۱۰ میلیاردی و در ایستگاه ۱۵ نیز با حذف یک سازه کاهش ۲۰ میلیاردی را در هزینه ها داشتیم و این روند می تواند ادامه دار باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به آخرین وضعیت خطوط یک، دو و سه گفت: در مرداد ماه ۱۳۹۷ ایستگاه های ۱۲،۱۳ ، ۱۵ و۱۶ به مناقصه گذاشته شد و امروز ایستگاه ۱۲ آماده بهره برداری بوده و در ایستگاه های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خاکبرداری انجام شده و با اتمام سقف اول آماده عبور قطار است. در ایستگاه ۱۶ تمامی عملیات به جز ورودی ضلع جنوبی به اتمام رسیده و ایستگاه ۱۷ و ۱۸ تکمیل است.
وی ادامه داد:عملیات ریل گذاری از ایستگاه ۱۱ تا ۱۸ در این مدت به اتمام رسیده و تنها در بخشی از دپو ریل گذری ادامه دارد که این موضوع مشکلی برای رسیدن قطار به دپو نبوده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به رفع برخی از نواقصات فاز ۱ و ۲ خط یک قطار شهری در طول یک و نیم سال گذشته گفت: از ایستگاه ۱ تا ۶ پله برقی، آسانسور و سیستم های مخابراتی که شامل ۱۵ آیتم است نواقصاتی داشت که در این مدت تکمیل شد و در ایستگاه های ۷و ۸ آسانسور و پله برقی نداریم و ایستگاه ۹ و۱۰ اگر‌پله برقی و آسانسور خرید کنیم با عملیات عمرانی صورت گرفته این ایستگاه ها نیز قابل بهره برداری است، در ایستگاه ۱۱ سقف کار نشده بود و در حال حاضر سقف ریزی در حال انجام است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از ادامه عملیات حفاری در خط ۲ خبر داد و گفت: حفاری در این خط از طرف شرق ۴۶۵ متر و از طرف غرب ۶۸۶۷ انجام شده است و همچنان عملیات عمرانی با وجود برخی مشکلات مالی ادامه دارد و تلاش میکنیم اوراق این خط نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تلاش های صورت گرفته برای کسب مجوزهای مورد نیاز ماده ۲۳ خط ۳ نیز خبر داد و گفت : باقول مساعد دکتر نوبخت پیگیری‌های این موضوع در دست اقدام است و امیدواریم این پروژه امسال ردیف بودجه قرار گیرد.مولوی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته و بازبینی و مهندسی ارزش صورت گرفته طول خط ۳ از ۱۵.۴ کیلومتر به ۹.۸ کیلومتر کاهش یافت و این تغییرات میلیاردها ریال صرفه جویی را در پی خواهد داشت و در عین حال افزایش مسافرگیری در مسیر را نیز شاهد خواهیم بود و با تبادل سه خط در میدان‌کهن صرفه جویی ۲۴۰۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به فلسفه برگزاری این آیین گفت: معمولاً اینگونه جلسات برای افتتاح و اختتامیه ها و یا برای هماهنگی برگزار می شود اما این جلسه صرفاً برای تقدیر و تشکر از شما بزرگواران بلند همت که فراتر از تعهد و توان در اجرای پروژه مترو نقش‌آفرین بو
دید برگزار می شود و به رسم ادب بر خود واجب میدانم قدرشناسی و قدردانی خود را در قبال تحمل زحمات اجرایی و مالی به شما مهندسین کارگران ، مدیران عامل و کارکنام شرکت های مشاور و پیمانکاران اعلام دارم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران عامل تمامی سازمان های مرتبط گفت: تقدیر ویژه داریم از جناب آقای استاندار که حتی قبل از قبول مسئولیت استانداری به مترو تشریف آورده و پیگیر بودند و آقای دکتر رحمتی معاون محترم عمرانی که حتی در جلساتی تهران نیز ما را همراهی کرده و با تمام توان تحقق اهداف مترو را در برنامه‌های عمرانی قرار دادند و تقدیر ویژه از شهردار کلانشهر تبریز آقای شهین باهر که در این مدت از حمایت‌های مادی و معنوی دریغ نکردند و آقای دبیری رییس شورای اسلامی و آقای اشرف نیا رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی و تمامی شهرداران مناطق و دیگر مدیران مربوطه و مهمتر از همه سپاس گزار مردم تبریز هستیم که در این مدت تمام مشکلات را تحمل کردند و امیدواریم بیش از این خدمت رسان این عزیزان باشیم.
 


نوشته شده در   سه شنبه 14 آبان 1398  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  370
PDF چاپ چاپ