پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 440
ديروز : 1106
ماه : 39392
 
تاریخ : پنجشنبه 25 بهمن 1397     |     کد : 644

شهردار تبریز در آیین افتتاح مرکز آموزش قطار شهری:

جابه‌جایی روزانه ۹ هزار مسافر در خط ۱ مترو/ مترو مهم ترین پروژه استان است

شهردار تبریز گفت: روزانه ۹ هزار شهروند فقط با فاز ۱ خط ۱ مترو جابجا می شوند که این میزان استقبال مردم از مترو موجب شده تا روزهای پرخطر در بحث آلودگی هوای تبریز به نصف کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  ایرج شهین باهر در آئین افتتاح مرکز آموزش قطار شهری و ساختمان شرکت بهره برداری با اعلام مطلب فوق گفت: قطار شهری پروژه بزرگ و ارزشمندی است که می خواهیم به مردم تبریز تقدیم کنیم، مردمی که دو روز قبل با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که همیشه در کنار نظام و حاکمیت هستند. حضور مردم تبریز در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به حدی پرشور بود که اغلب رسانه های سراسری راهپیمایی مردم تبریز را به عنوان نمونه پخش کردند.
 
وی ادامه داد: ما مدیران این نظام هستیم و تا جائیکه از دستمان بر می آید، باید برای این مردم خدمت کنیم و از زحمات آنها قدردانی کنیم. رفاه مردم به ما سپرده شده است و باید این رفاه را زودتر برای مردم ایجاد کنیم تا زحمات آنها را جبران کنیم.
 
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مترو از اهمیت زیادی برای شهر برخوردار است، اظهار کرد: اعتقاد داریم مترو بزرگترین و مهمترین پروژه شهر تبریز و حتی استان آذربایجان شرقی است و برای مثال فقط ۸۰ میلیارد تومان برای دو مجموعه مرکز آموزش سازمان قطار شهری و ساختمان شرکت بهره برداری هزینه شده است. اهمیت مترو از آنجایی است که برای تمامی حوزه ها از جمله محیط زیست و حمل و نقل تاثیرگذار است و یک پروژه ای است که نیازمند هزینه زیادی است.
 
وی افزود: هر ایستگاه مترو هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان در پی دارد که رقمی قابل توجه است. مترو یک پروژه ماندگار است که از قابلیت های زیادی از جمله بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین کاهش آلودگی هوا برخوردار است و بر این اساس لازم است تا از منابع دولتی نیز برای تکمیل آن استفاده کرد.
 
شهین باهر با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مترو نیازمند کمک همه مسئولان استانی است، یادآور شد: برای تکمیل پروژه با محدودیت های مالی مواجه هستیم و در این راستا نیاز داریم تا همه مسئولان از جمله نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورا به این پروژه کمک کنند. ما در خیلی از موارد اولین هستیم و باید در مترو هم جزو اولین ها باشیم. ساخت مترو در خیلی از شهرها تعطیل است اما آنها از اعتبارات و ردیف های ویژه استفاده می کنند و ما نیز باید تلاش کنیم از چنین اعتباراتی برای تکمیل پروژه مترو استفاده کنیم.
 
وی عنوان کرد: هم اکنون هر مسافر برای مترو تبریز رقمی حدود ۶۴ هزار و پانصد تومان هزینه دارد اما فقط پانصد تومان بابت جابجایی توسط مترو از مسافران اخذ می شود. سود آوری مترو زمانی خواهد بود که کلیه خطوط کامل شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 
شهردار تبریز در خاتمه گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر نیرو در خط ۱ مترو فعالیت می کنند و این تعداد با توجه به اینکه محدودیت های مالی زیادی وجود دارد، بخش اعظمی از کار را انجام می دهند. این بحران مالی در همه جا وجود دارد و من امیدورام که همانند هشت سال جنگ تحمیلی بتوانیم از این بحران نیز با پیروزی و سربلندی خارج شویم.
 
 


نوشته شده در   پنجشنبه 25 بهمن 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  174
PDF چاپ چاپ