پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 310
ديروز : 1100
ماه : 39122
 
تاریخ : شنبه 5 آبان 1397     |     کد : 612

شهردار تبریز: مترو، بزرگترین پروژه در حال اجرا در تبریز است

مراسم راه اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز شهردار کلانشهر تبریز گفت: قطار شهری بزرگترین پروژه حال حاضر تبریز است که خوشبختانه تا به امروز توقفی در اجرای آن ایجاد نشده است.

مترو، بزرگترین پروژه در حال اجرا در تبریز است



شهردار کلانشهر تبریز گفت: قطار شهری بزرگترین پروژه حال حاضر تبریز است که خوشبختانه تا به امروز توقفی در اجرای آن ایجاد نشده است.

مهندس ایرج شهین باهر در مراسم راه اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین پروژه های شهری تبریز که شامل راه اندازی دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری است، راه اندازی شد. قطار شهری بزرگترین پروژه حال حاضر تبریز است که ارزش و اهمیت بالایی برای شهر دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از قطار شهری، بحث های دیگری از جمله معضلات زیست محیطی و ترافیکی تا حد زیادی برطرف می شود و از لحاظ تردد شهری، شهروندان به رفاه می رسند. با مهم لحاظ کردن این موضوع، تا به امروز در عملیات اجرای مترو توقفی ایجاد نشده و با وجود اینکه مشابه چنین پروژه ای در برخی شهرها متوقف شده است، اما علیرغم افزایش قیمت و وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی، در تبریز با تمام توان به دنبال ادامه عملیات اجرای مترو هستیم.

مهندس شهین باهر در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته از سوی شهرداری تبریز به اجرای عملیات مترو شهری، عنوان کرد: ما برای اتمام خط یک در بودجه سال ۹۷ حدود ۶۵۰ میلیارد تومان فروش اوراق بهادار داشتیم و از طرفی رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان کمک های مستقیم شهرداری تبریز بوده که به این پروژه تزریق شده است.

وی افزود: این اعتبارات هم اکنون برای اختصاص به خط دو نیز در حال پیگیری است و بر این اساس به دنبال این هستیم که رقمی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس به پروژه تزریق شود. در این راستا در خط دو، هم اکنون هشت ایستگاه فعال است و در واقع می توان گفت که هشت پروژه هر کدام با اعتبار ۱۲۰ میلیاردی در سطح شهر کار می شود.

شهردار تبریز یادآور شد: حفاری خط یک مترو از قراملک شروع شده و اکنون به خیابان دامپزشکی رسیده است و امروز که تی بی ام خط دو استارت خورد، از طرف غرب آغاز شده و ما به دنبال این هستیم که این حفاری سریع انجام شود تا در اسرع وقت به دنبال آماده سازی تجهیزات باشیم.

شهین باهر در ادامه به ویژگی های پروژه خط دو اشاره کرد و گفت: تک تونل بودن مسیر، قابلیت توسعه از سمت شرق، کاهش هزینه های سفر درون شهری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفرهای درون شهری، صرفه جویی در زمان سفرهای درون شهری، طولانی ترین خط در بین خطوط شبکه ریلی تبریز و دسترسی به کانون های عمده سفر درون شهری شامل بازار، دانشگاه آزاد و نمایشگاه بین المللی تبریز از جمله ویژگی های پروژه خط دو متروی شهری است.

وی ادامه داد: همچنین به امکان اتصال به شبکه راه آهن سراسری، اتصال غربی ترین نقطه تبریز به شرق آن، پیش بینی لینک ارتباطی با خط یک جهت تبادل ناوگان، عبور مسیر خط از نقاط پرتراکم و مسافرپذیر مرکز شهر، پیش بینی ایستگاه مشترک با سایر خطوط جهت تبادل مسافر و داشتن دپو جامع برای تعمیرات اساسی ناوگان خط دو و سایر خطوط از دیگر ویژگی ها و قابلیت های پروژه خط دو متروی شهری به شمار می آید.

گفتنی است حفاری خط دوم مترو شهری تبریز از مسیر منطقه قراملک تا نمایشگاه بین المللی و به طول 22.4 کیلومتر ادامه خواهد داشت.




نوشته شده در   شنبه 5 آبان 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  246
PDF چاپ چاپ