پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 440
ديروز : 1106
ماه : 39392
 
تاریخ : شنبه 5 آبان 1397     |     کد : 609

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

فاز اول خط دو مترو تبریز را تا 1400 راه اندازی می کنیم

فاز اول خط دو مترو تبریز را تا 1400 راه اندازی می کنیم


مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور سرعت بخشی به فعالیت خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: با پیش بینی های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم فاز اول خط دو مترو تبریز را در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا سال 1400 راه اندازی کنیم.

مهندس مصطفی مولوی فرد در آیین راه اندازی دومین دستگاه حفاری مکانیزه تونل خط دو قطارشهری تبریز با اشاره به مشخصات خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: این خط به طول 22.4 کیلومتر با 20 ایستگاه از منطقه قراملک تا میدان بسیج اجرا می شود که تاکنون حدود پنج کیلومتر از آن حفاری شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز نزدیک به 500 میلیارد تومان در خط دو هزینه شده است و امروز دومین دستگاه حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز با هزینه ای بالغ بر 13 میلیون یورو به صورت ارزی و افزون بر 200 میلیارد ریال هزینه کرد ریالی راه اندازی می شود اما برای ادامه فعالیت ها نیازمند حمایت جدی دولت و شهرداری هستیم و خوشبختانه فرایندهای اداری جذب فاینانس نهایی شده است و امیدواریم مدیران ارشد کشوری به صورت طرح اولویت دار این پروژه را در برنامه های خود قرار دهند.

وی از آغاز مطالعات توسعه این خط تا خاوران خبر داد و گفت: با توسعه این خط تا خاوران بخش قابل توجهی از ترافیک این منطقه کاهش خواهد یافت، از این رو در صدد اتصال خط دوقطار شهری به ایستگاه راه آهن در این مسیر هستیم.

مولوی، همچنین اشاره ای به آخرین اقدامات صورت گرفته در خط یک متروی تبریز داشت و افزود: خوشبختانه فعالیت متخصصان و کارگران خدوم در این خط نیز به صورت شبانه روزی ادمه دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1398 شاهد افتتاح این خط باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: بر خود وظیفه می دانیم تا از تک‌تک مدیران ارشد استانی، شهردار محترم و شهرداران مناطق مختلف شهری، اعضا محترم شورای شهر و مدیران شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات شهری و به خصوص فعالان مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) که امروز همچون دوران دفاع مقدس در سنگری دیگر در کنار مردم هستند تقدیر و تشکر کنیم.





نوشته شده در   شنبه 5 آبان 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  322
PDF چاپ چاپ