پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 508
ماه : 37201
 
تاریخ : سه شنبه 1 آبان 1397     |     کد : 607

گزارش میدانی از روند پیشرفت خط یک و دو متروی تبریز

فعالیت شبانه روزی در پروژه مترو تبریز / مهندسان و کارگران در15 متری سطح زیر آب کار می کنند

فعالیت شبانه روزی در پروژه مترو تبریز / مهندسان و کارگران در15 متری سطح زیر آب کار می کنند

خبرنگاران و عکاسان تبریزی از روند پیشرفت خط یک و دو مترو تبریز بازدید کردند. این تور رسانهای از ایستگاه شهریار شروع و پس از بازدید خبرنگاران از ایستگاه میدان ساعت، در ایستگاه باغمیشه به پایان رسید.  

در طی این بازدید افراد حاضر، ایستگاه شش تا یازده را با مترو طی کرده و ایستگاه یازده تا دوازده را به صورت پیاده از مسیر تونل طی کردند. با وجود اینکه فعالیت در این مسیر ده  تا 15 متر زیر سطح آب انجام می شد تمام تونل کاملا خشک بود و این نکته جالبی بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

رضا زائر، مدیر خط یک مترو تبریز در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تونل خط یک به جزئیات فعالیت های صورت گرفته در این پروژه اشاره کرد.

وی گفت:  خط یک متروی تبریز به سه فاز تقسیم میشود که دو فاز آن از میدان ائل گولی تا میدان ساعت در مدار بهرهبرداری قرار گرفته است. از 18 ایستگاه خط یک، تعداد 10 ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی پی آی اس (سیستم اعلام مسافر)، سیستم‌های مخابراتی و سیستم سیگینالینگ، به بهره‌برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص نیز مورد توجه است.

  زائر افزود: حفاری تونلهای خط یک، به طول 14.14 کیلومتر به پایان رسیده و عملیات ریل گذاری فاز سوم خط یک از ایستگاه 11 (میدان ساعت) تا پایانه لاله (پایان خط یک) در دست اقدام است و عملیات عمرانی و ساختمانی و همچنین ریل گذاری در پایانه لاله در دست اقدام است.

همچنین خبرنگاران در جریان این بازدید با حضور در ایستگاه باغمشه خط دو مترو تبریز در جریان جزئیات فعالیت  در این مجموعه و نحوه کار دستگاه دوم حفاری  T.B.M قرار گرفتند.




نوشته شده در   سه شنبه 1 آبان 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  362
PDF چاپ چاپ