پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 508
ماه : 37201
 
تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1397     |     کد : 565

گزارشی جامع از روند مونتاژ دستگاه دوم حفاری (TBM) و مشخصات تونل عمیق خط دو قطار شهری تبریز

گزارشی جامع از روند مونتاژ دستگاه دوم حفاری (TBM) و مشخصات تونل عمیق خط دو قطار شهری تبریز

مشخصات اختصاصی تونل خط 2 قطار شهری تبریز

خط 2 قطار شهری از غرب منطقه قراملک در غرب تبریز شروع شده و بعد از گذشتن از خیابانهای قره آغاج، جمهوری، میدان دانشسرا، خیابان عباسی به منطقه شهرک باغمیشه می رسد. در ادامه به سمت شرق امتداد یافته و در حوالی نمایشگاه بین المللی تبریز خاتمه مییابد. طول کل این22/4 کیلومتر است.

قطر خارجی تونل خط 2 قطار شهری تبریز 9.52m ، قطر داخلی آن 8.48m ، ضخامت سگمنت بتنی 35cm و ضخامت ناحیه تزریق نیز 17cm می باشد. حفاری به صورت تمام مکانیزه و با نصب سگمنت انجام میگیرد.

فاز اول از شفت غربی تا ایستگاه 8 به طول تقریبی 10 کیلومتر ، فاز دوم حفاری پروژه  از ایستگاه 16 به سمت ایستگاه 8 واقع در روبروی استانداری به طول تقریبی 8 کیلومتر و فاز سوم از شهرک باغمیشه بسمت میدان بسیج حدود 4/5 کیلومتر است که حفاری در هر فاز توسط دستگاههای حفار مکانیزه انجام می گیرد .

مشخصات اصلی دستگاه حفاری دوم خط 2 قطار شهری تبریز :

- قطر دستگاه حفاری 9.52m است.

- جک‌های آرتیکولیشن اکتیو در 4 گروه جانمایی شده‌اند که در هر گروه 7 عدد جک وجود دارد.

- جک‌های آرتیکولیشن پسیو (Passive articulation ) از 20 جک تشکیل شده‌اند که در 4گروه 5 تایی قرار می‌گیرند.

- 22 جفت از جک‌های هیدرولیکی، در مجموع 44 جک هیدرولیکی را تشکیل می‌دهند

- این جک‌ها در مجموع با ایجاد نیروی پیش ران 15356 تن، موجب حرکت رو به جلو دستگاه به میزان 2500 میلی متر می‌گردند.

- سیستم نقشه برداری و  راهبری دستگاه Tacs می‌باشد.

- کاترهد دستگاه از 14 لاین تزریق فوم تشکیل یافته است.



دستگاه دوم نیز اخیراً وارد کشور گردیده و در شفت شرقی(منطقه باغمیشه)در حال مونتاژ می باشد که به محض اتمام مونتاژ، عملیات حفاری تونل فاز دو پروژه را آغاز خواهد کرد .

 ذیلاً تصاویری از دستگاه مزبور و مراحل مونتاژ آن ایفاد میگردد:






نوشته شده در   سه شنبه 29 خرداد 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  570
PDF چاپ چاپ