پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 443
ماه : 38289
 
تاریخ : شنبه 15 ارديبهشت 1397     |     کد : 552

گزارش تلخیصی از آخرین وضعیت ایستگاههای فاز دوم وسوم خط یک قطار شهری تبریز

گزارش تلخیصی از آخرین وضعیت ایستگاههای فاز دوم وسوم خط یک قطار شهری تبریز

1) ایستگاه (شهید بهشتی): این ایستگاه، واقع در میدان شهید بهشتی و از ایستگاه های عمیق خط یک قطار شهری تبریز است. قرار گرفتن این ایستگاه در منطقه استراتژیک و در مسیر جاده ابریشم، اهمیت آن را چندبرابر کرده است. ایستگاه شهید بهشتی، دارای 2 طبقه است که در فاز دوم بهره برداری قطار شهری با یک ورودی، مورد بهره برداری قرار گرفته و رفع باقی نواقصات و ورودی ها، طبق زمان بندی، طی 2 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.





2) ایستگاه (میدان ساعت): این ایستگاه واقع در میدان ساعت و از ایستگاه های عمیق و آخرین ایستگاه قابل بهره برداری در فاز دوم خط قطار شهری تبریز است. ایستگاه میدان ساعت دارای سه طبقه بوده و در حال حاضر، 2 طبقه به همراه یک ورودی از ایستگاه مزبور، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است. مقرر گردید طبقه نهایی ایستگاه به همراه ورودی از سمت ارتش جنوبی، برای تکمیل و رفع نواقصات ایستگاه، قراردادی جدید، در سال جاری منعقد و اجرا گردد.




3) ایستگاه (محقّقی): این ایستگاه، در چهارراه تیسمار محققی( سه راه امین) واقع شده واز اولویت های بهره برداری فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز است. ایستگاه محققی نیز از ایستگاه های عمیق خط یک بوده که احداث اسکلت کامل طبقه اول و حدود 70درصد از اسکلت طبقات دوم و سوم و همچنین نازک کاری دیوارهای طبقه اول در حال اتمام است. مقرر شده طبق زمان بندی شهریور ماه 1397 این ایستگاه آماده بهره برداری باشد. دو ورودی دائمی و یک ورودی موقّت برای این ایستگاه پیش بینی شده است که یکی از ورودی های دائمی و یک ورودی موقت در موعد مقرّر به بهره برداری خواهد رسید.

4) ایستگاه (قونقا): این ایستگاه در موقعیت میدان قونقا، دارای 3 طبقه و از ایستگاه های عمیق خط یک قطار شهری تبریز می باشد. با توجه به موقعیت ایستگاه، اجرای سازه اصلی به صورت پوشش وبرش است. سازه نگهبان اصلی به همراه 70 درصد سقف سازه اصلی به پایان رسیده وطی قرارداد جدید در سال 97 با شرکت تهیه، قرار است احداث این ایستگاه تکمیل وبه بهره برداری برسد.

5) ایستگاه گازران: این ایستگاه از ایستگاه های فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز است که در خیابان خیام، نرسیده به گازران واقع شده و با توجه به موقعیت استراتژیک و تراز آب های زیرزمینی، دارای مشکلات خاص اجرایی است. پیمانکار این ایستگاه، شرکت آذرسیماب از پیمانکاران توانمند بومی بوده وبا تمام جدیت و توان بالای اجرایی، عملیات احداث و اجرا را پیش می برد. شاخص ترین مشکل ایستگاه گازران، عدم تملک بخشی از ایستگاه بوده که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

عمده فعالیت های اجرا شده در ایستگاه گازران، ایستگاه شماره 14 خط یک قطار شهری تبریز تاکنون عبارتند از:

- احداث 5 تونل ارتباطی  بین تونل های سهند وسبلان در عمق 20 متری از سطح خیابان

- اجرای حفاری شمع به طول 10/370 متر

- اجرای بتن مسلح به مقدار 8.000 متر مکعب

- اجرای بتن پلاستیک به مقدار 9.000مترمکعب

-خاکبرداری تا عمق 15 متری به حجم 30.000 مترمکعب در سازه اصلی و جنوبی ایستگاه

- آرماتور بندی شمع های سازه نگهبان به مقدار 1000 تُن

- اجرای سازه فولادی سنگین در سازه نگهبان سازه اصلی و جنوبی به مقدار1.500 تُن

- نصب جرثقیل دروازه ای و تاور کرین وبچینگ و دستگاه های حفار شمع و ماشین آلات خاکبرداری وسایر تجهیزات لازم

حجم فعالیت های عمده مورد نیاز برای اتمام پروژه ایستگاه 14 خط یک قطار شهری تبریز

- خاکبرداری تا عمق 22 متری به مقدار 20.000 متر مکعب

- تخریب سگمنت تونل به متراژ 220 متر طول

- بتن ریزی ساختمان ها به مقدار 2.700 متر مکعب

- آرماتور بندی ساختمان ها به مقدار 3.500 تُن

- اجرای کف سازی و نمای دیوار با سنگ

- اجرای تأسیسات برقی ومکانیکی














6) ایستگاه (لاله): موقعیت این ایستگاه در انتهای خیابان شهید صمد زبردست و نرسیده به چهارراه لاله، روبروی دادسرا واقع شده که احداث سازه نگهبان آن به اتمام رسیده است. طی قرارداد جدیدِ منعقد شده در سال 1397 با شرکت جهاد توسعه و خدمات زیربنایی پارس، مقرر گشته تا احداث ایستگاه توسط این شرکت انجام شود.

7) ایستگاه (امام حسین علیه السلام): این ایستگاه در میدان امام حسین(ع) لاله واقع شده و از ایستگاه های عمیق خط یک و فاز سوم این خط محسوب می شود. دارای 2 طبقه بوده که اسکلت سازه اصلی آن به اتمام رسیده است. طی قراردادِ منعقده در سال 97 با شرکت جهاد توسعه و خدمات زیربنایی پارس، مقرر شده عملیات احداث ایستگاه با جدیت تمام انجام شود. ایستگاه امام حسین(ع) لاله، دو ورودی در قسمت شمال و جنوب غربی دارد.


8) ایستگاه (شهید باکری): این ایستگاه در میدان شهید باکری واقع شده و از ایستگاه های نیمه عمیق و 2 طبقه ای خط یک قطار شهری تبریز و در فاز بندی این خط در فاز سوم قرار دارد. احداث عملیات سازه ای آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.






9) ایستگاه (نور): این ایستگاه از ایستگاه های هم سطح و رو زمینی بوده و آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز محسوب می شود.حدود 70درصد احداث ایستگاه به اتمام رسیده و تا پایان شهریور ماه، عملیات ایستگاه سازی و احداث کامل آن، توسط شرکت تهیه به اتمام خواهد رسید.




نوشته شده در   شنبه 15 ارديبهشت 1397  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  912
PDF چاپ چاپ