پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 440
ماه : 38152
 
تاریخ : جمعه 6 بهمن 1396     |     کد : 530

بازدید مسئولان بلند پایه استانی و شهری از فاز دوم خط یک و افتتاح پله های برقی ایستگاه میدان ساعت

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، امام جمعه محبوب و نماینده محترم ولی فقیه در استان به همراه استاندار و شهردار و اعضاء محترم شورای شهر از فاز دوم خط یک بازدید کرده و پله های برقی میدان ساعت را افتتاح کردند.

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، امام جمعه محبوب و نماینده محترم ولی فقیه در استان به همراه استاندار و شهردار و اعضاء محترم شورای شهر از فاز دوم خط یک بازدید کرده و پله های برقی میدان ساعت را افتتاح کردند.

در این بازدید امام جمعه محبوب تبریز که در طی روزهای گذشته اقدامات تحسین برانگیزی در استان انجام داده بودند و سعه صدر ایشان زبانزد خاص و عام گشته بود، به منظور افتتاج پله های برقی ایستگاه میدان ساعت و نوید فعالیت مترو در روز های جمعه برای سرویس دهی به نمازگزاران، خود اولین شخصی بودند که از طریق سیستم مترو برای حضور در نماز جمعه استفاده کردند. ایشان یکی از ضروریات تسریع پروژه را در راه اندازی پله های برقی میدان ساعت عنوان کردند  و با ابراز خرسندی از این اقدام سازمان، آرزوی موفقیت روزافزون برای دست اندرکاران سیستم حمل و نقل ریلی کردند.






در این بازدید استاندار محترم و شهردار کلانشهر تبریز نیز، امام جمعه را همراهی می کردند. از اعضاء محترم شهر نیز آقایان دکتر شکور اکبر نژاد، رئیس محترم شورای شهر به همراه، دکتر بهشتی، دکتر بابایی اقدم ، دکتر دباغ نیکو خصلت،مهندس محرم محمد زاده و خانم سونیا اندیش نیز حضور داشتند.








 باقری فر، سرپرست سازمان قطار شهری تبریزگفت: یکی از مهم ترین تجهیزات ضروری مترو، نصب پله های برقی در ایستگاه ها است که با توجه به عمق زیاد ایستگاه های قطار شهری، مخصوصاً در هسته مرکزی شهر، ضرورت تسریع در نصب و راه اندازی آن ها را دو چندان می کند از طرفی، توان بالای خطوط مترو در جذب و جابجایی مسافر، ضرورت توجه و تخصص کافی را برای نصب تجهیزات پله برقی پروژه می طلبد تا به سامان مطلوب برسد. زیرا کیفیت عالی با ایمنی بالا و دارا بودن استانداردهای جهانی، از ضروری ترین فرآیند ایجاد آن است.








سرپرست سازمان خاطر نشان کرد: با راه اندازی ایستگاه میدان ساعت و خریداری 8 دستگاه پله برقی از رکت KNOE هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان برای آن صرف شد و در حال حاضر با تلاش و کوشش شبانه روزی، مراحل نصب و تست آن ها، با سایر شاخص ها از قبیل قابلیت کارکرد در تمام فصول سال و بهره مندی از قطعات به کار رفته در شرایطی سنگین ـ سنجش میزان قدرت پله های برقی برای جابجایی حجم مسافران استفاده کننده از پله برقی ـ از مشخصات بارز پله های برقی ایستگاه میدان ساعت است.








    باقری فر در پایان اذعان داشت: فاکتورهای مهمی در به ثمر رسیدن وراه اندازی پله های برقی دخیل بوده که مهم ترین آن ها تأمین منابع مالی بسیار بالا برای خریداری این تجهیزات است. به طوری که برای کل پله های برقی  ایستگاه های باقیمانده خط یک، هزینه ای بالغ بر 55 میلیارد تومان منبع مالی نیاز است. سایر فاکتورها که برای سازمان قطار شهری تبریز بسیار مهم و ضروری می نماید، کیفیت و ایمنی بالای این تجهیزات است چون روزانه هزاران نفر در ایستگاه های مترو تردد خواهند کرد و توجه به اصل کیفیت و ایمنی با استانداردهای جهانی، مسأله مهم برای سازمان قطار شهری تبریز است. امید است با تأمین منابع مالی و بهره برداری کامل از ایستگاه های مترو، تلاش های چندین ساله مجموعه سازمان و شکیبایی شهروندان به ثمر بنشیند تا شاهدی شهری زیبا و مدرن در چشم اندازهای مترو باشیم.       
















گفتنی است بعد از انجام تست های نهایی، شهروندان خواهند توانست از تراز خیابان به تراز سکو و بالعکس  برای استفاده از مترو در ایستگاه میدان ساعت بهره مند شوند.




انتهای خبر/ واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان
 



نوشته شده در   جمعه 6 بهمن 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1000
PDF چاپ چاپ