پیشنهادات و انتقادات
 
  آمار سایت
مهمان : 0
امروز : 0
ديروز : 508
ماه : 37201
 
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1396     |     کد : 511

رسیدن دستگاه حفار تونل خط دو قطار شهری تبریز، به ایستگاه دوم این پروژه

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان، در سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و در آستانه هفته دولت، بخش دیگری از تلاشهای فرزندان عرصه سازندگی این خطه به بار نشست و دستگاه حفار تونل پروژه خط 2 قطار شهری تبریز، به ایستگاه دوم این پروژه عظیم ملی رسید.

به گزارش واحد فرهنگی، اجتماعی و روابط عمومی سازمان، در سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و در آستانه هفته دولت، بخش دیگری از تلاشهای فرزندان عرصه سازندگی این خطه به بار نشست و دستگاه حفار تونل پروژه خط 2 قطار شهری تبریز، به ایستگاه دوم این پروژه عظیم ملی رسید.

 مهندس غلامرضا بخشی، مدیر پروژه خط دو قطار شهری تبریز گفت: با این عملکرد تاکنون حدود 3/5 کیلومتر از مسیر تونل خط دو به صورت مکانیزه حفاری گردیده و این در حالی است که تمهیدات لازم برای انتقال دستگاه دوم حفاری تونل از خارج از کشور در دست اقدام بوده و با عنایات حق تعالی، عملیات حفاری تونل از شفت شرقی واقع در محدوده شهرک باغمیشه نیز تا آخر سال جاری شروع خواهد شد. همین عملیات اجرایی قطعه سوم از خط دو به طول حدود 5 کیلومتر از شهرک باغمیشه به سمت میدان بسیج نیز که به جهت وضعیت توپوگرافی مسیر وپلان و پروفیل پروژه به صورت حفاری غیرمکانیزه پیش بینی شده است، آغاز گردیده و روند مناسبی را طی می کند. امید است با تلاش همه دست اندرکاران پروژه و نیز تداوم حمایتهای مسئولان محترم، اجرای پروژه سرعت بیشتری به خود گرفته و در بازه های زمانی مناسب قطعات سه گانه پروژه خط دو، به ترتیب به شبکه ریلی درون شهری متصل شود و قدم های موثّری در جهت خدمات رسانی به مردم فهیم تبریز ارائه گردد.

مهندس بخشی افزود: بدیهی است هرگونه پیشرفت در این عرصه مرهون همکاری و شکیبایی شهروندان عزیز و مساعدت همه دستگاههای خدمات رسانی درونشهری و حمایتهای مسئولان شهری واستانی بوده که ان شاء الله با تداوم این همکاریها شاهد به بار نشستن، این تلاشها باشیم. به ویژه آنکه در مقطع کنونی که اجرای هر کیلومتر از پروژه مترویی با قیمت های روز حدود دویست میلیارد تومان هزینه دارد و مجموعه ای از تخصص های مختلف را شامل می شود مسئولیت دست اندرکاران پروژه در اجرای سریع، با کیفیت و با هزینه مناسب دو چندان می گردد.

پروژه خط دو، طوانی ترین خط از خطوط ریلی مصوب درونشهری تبریز با 22/4 کیلومتر طول وبا بیست ایستگاه و 2 دپو وپارکینگ به همراه ابنیه و سازه های فنی و تجهیزات مترو سیستمی غربی ترین نقطه تبریز از منطقه قراملک با عبور از مرکز شهر و کانون های مهم سفر درون شهری به شرقی ترین قسمت شهر در میدان بسیج متصل خواهد کرد که در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه وسایر خطوط ریلی شهرمان باشیم.























نوشته شده در   شنبه 28 مرداد 1396  توسط   مدیر سایت سازمان قطار شهری تبریز    تعداد بازدید  1311
PDF چاپ چاپ